ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מרוצים מהקשר עם ישראל

השר חושף: זו כמות התיירים שבחריין שואפת

שר המסחר והתיירות של בחריין, זאיד אל זיאני, מגלה שביעות רצון גדולה מהסכם עם ישראל ומספר על הפירות: "חתמנו על 38 הסכמים בין שתי הממשלות, יש צמיחה חדה במסחר". הוא חושף את מספר התיירים שבמדינתו מכוונים אליו: 14 מיליון תיירים בשנה עד סוף 2026

השר חושף: זו כמות התיירים שבחריין שואפת
בנט, ומלך בחריין צילום: חיים צח/ לע״מ

שייח' זאיד בן ראשד אל זיאני, שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין. אל זיאני מספר בראיון מיוחד שהתפרסם היום (ראשון) ב'ישראל היום' על התוכניות השאפתניות במיוחד של בחריין בתחום התיירות ועל היחסים הטובים עם ישראל.

אל זיאני אומר כי היעד של מדינתו הוא להגיע ל 14 מיליון תיירים בשנה עד סוף 2026, מספר עצום, בהתחשב בעובדה שבחריין היא מדינה קטנה, שבה מתגוררים כ 1.7 מיליון תושבים בלבד.

"אנחנו משקיעים בתשתיות תיירותיות. כיום אנו בונים את התערוכה הגדולה ביותר במרכז הכנסים במזרח התיכון - ואנחנו מקווים שהיא תהיה מוכנה השנה. אנחנו משקיעים בתשתיות פנים - חופים ומתקני מים מסביב לבחריין", אומר אל זיאני.

"בתקופת הקורונה תמכנו בענף התיירות שלנו. הממשלה שילמה את כל משכורות המועסקים בענף במשך שלושת החודשים הראשונים של המגיפה. גם ביטלנו את כל היטלי התיירות - אז הם לא היו צריכים לשלם כלום לממשלה. תמכנו גם בסבסוד שירותי המדינה, כמו מים. חבילת הסיוע הראשונה הייתה בערך 32% מהתמ"ג שלנו".

אל זיאני אופטימי לגבי ההמשך והקשר החם עם ישראל: "הקשר עם ישראל צומח מהר מאוד. כשנה וחצי מאז הסכם אברהם - ויש לנו כאן שגרירות, ולישראל יש שגרירות במנאמה. שני השגרירים מאוד פעילים. חתמנו על 38 הסכמים והבנות בין שתי הממשלות".

"בחריין פתחה את הדלתות לזרימת העסקים וההשקעות מול ישראל, ואנחנו כבר רואים צמיחה חדה בהיקפי מחזור המסחר. בחריין מייצאת לישראל אלומיניום ופלדה, ומייבאת מישראל בעיקר רכיבי היי טק, ועכשיו התחל נו לראות גם התפתחויות תיירותיות".

יעד בחריין תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד