כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024
מקוסמטיקה ועד הלבשה

נרשמה ירידה במכירות, אך מה קורה ברשתות המזון?

בחודשים דצמבר 2021 עד פברואר 2022 נרשמה ירידה של 3.8% בסך כל המכירות ברשתות השיווק - אך ברשתות המזון עצמן נרשמה עלייה של 2.5%

נרשמה ירידה במכירות, אך מה קורה ברשתות המזון?
סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פדיון (מכירות) של רשתות השיווק בחודשים דצמבר 2021 עד פברואר 2022: נרשמה ירידה של 3.8% (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק. כך עולה מנתונים שפורסמו היום (חמישי) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מהנתונים עולה גם כי בחודשים דצמבר 2021 עד פברואר 2022 נרשמה עלייה של 2.5% (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לעומת ירידה של 2.5% (במחירים קבועים) בחודשים ספטמבר - נובמבר 2021.

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

בלמ"ס מציינים כי השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

בדו"ח צוין גם כי הנתונים המתפרסמים הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות. בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות.

ירידה במכירות קוסמטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}