ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
יתגדל ויתקדש שמיה רבא

אֶרֶץ אַל תְּכַסִּי דָמִי: הרב יעקב שלום הי"ד שנרצח בפיגוע הובא למנוחות

קדושי בני ברק למנוחות: אל בית החיים ירקון, שער פתח תקווה, הובא היום הרב יעקב שלום הי"ד למנוחות. במסע ההלוויה השתתפו משפחתו וידידיו, רבנים ואישי ציבור ומאות מתושבי בני ברק הדואבים | אמש נרצח יעקב בידי מחבל מתועב בשעה שנסע ברכבו

אֶרֶץ אַל תְּכַסִּי דָמִי: הרב יעקב שלום הי"ד שנרצח בפיגוע הובא למנוחות
הלווית הקדוש יעקב שלום הי"ד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאות מתושבי העיר ההמומים, מכריו, ידידיו, משפחתו, רבנים ואישי ציבור השתתפו הבוקר (רביעי) בהלווייתו של הרב יעקב ישראל שלום הי"ד, שנרצח אמש בידי המחבל בעת שנסע ברכבו ברחוב השניים בבני ברק. מסע הלווייתו החלה בשעה 11:00 ויצאה מבית אימו ברחוב אברהם בן דוד בבני ברק, אל בית החיים ירקון שער פתח תקווה. 

תחילה הספיד גיסו של הנרצח הי"ד, משה שאמר: "לפני שנה וחצי עמדנו להספיד את אבא שלך היקר הרב מאיר. לא חשבנו שנגיע לזה כל כך מהר שוב".

הוא נשנק בבכי והמשיך, "יעקב נרצח קדוש, נרצח על זה שהוא יהודי. מי שהכיר אותו ידע שהוא ברח ממחלוקת, לא היה מי שרב איתו או כעס עליו. היה בעל מידות שאין לתאר. אדם כשר".

"כל מי שראה איך יעקב ישראל השקיע בחינוך הילדים, איך שידע במה למקד אותם, ללוות אותם ולתמוך בהם במה שצריכים, עשה את זה במסירות עצומה. הוא לא היה בעל ממון, היו לו הרבה חובות, אבל הוא הגיע לבן שלו שנכנס לישיבה קטנה בשיעור א' ואמר לו: ברגע שאתה מסיים מסכת אתה מקבל ממני אלף שקל, 'בשביל שילמד ויאהב את התורה זה שווה הכול', אמר לי".

"תמיד היה מעודד ותומך. כיבוד ההורים שלו יוצא מן הכלל. אם אימא אמרה שהיא צריכה משהו, אם מישהו היה צריך חסד, הובלה בשעת לילה, היה עושה זאת מיד. הייתה לו יראת שמיים", הוסיף גיסו.

הרב יצחק אייזיק לנדא רב העיר בני ברק הספיד: "כשמתו מוטל לפניו, זהו אינו זמן של נחמה, אלא זמן של כאב. אי אפשר להתנחם.

"אנחנו בזמן של כאב נורא של האלמנה והילדים, וכאב נורא של המשפחה ושל כלל תושבי העיר בני ברק", אני לא יודע איך אפשר, ושהקב"ה יתן כוח לכולנו. אמר הרב לנדא בהספדו.

יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי ספד גם הוא לרב יעקב שלום הי"ד: "בתקופה הזאת כבודו של עם ישראל, של התורה ויהדות, מושפלים עד עפר, כבודו של עם ישראל בעיני העולם נרמס. אחרי שהסתלק מאיתנו שר התורה, כמה כבוד השכינה מתמעט. כשאנחנו נמצאים בלוויה אחרי לוויה של קדושים, כמה הכבוד של עם ישראל מתמעט בעיני שונאינו", אמר. "הקורבנות הללו קורבנות ציבור, לא יחיד. אנשים צעירים נחטפים בפתע פתאום".

דרעי הוסיף, "יתגדל ויתקדש שמה רבא, זה הקדיש שאנחנו אומרים בהלוויה, אחרי הנפטר. למה דווקא את התפילה הזו? רבותיי, כל יהודי ויהודייה הם קדושים וטהורים, כשהם מסתלקים מהעולם, מסתלק משהו מכבודו של מלכו של עולם. בניו, אהוביו, בני מלכים, כשמסתלק בן או ובת, הכבוד של הקב"ה מתמעט כביכול, ולכן אנחנו זועקים בהלוויה, יתגדל ויתקדש שמה רבא".

הרב מסעוד בן שמעון רב העיר בני ברק הספיד: "קורבנות קדושים שבאו לכפר על העוונות של העיר ושל הדור כולו". הרב פרץ בבכי כי בלכתו של ר חיים שהבטיח כי לא יהיו פצצות בעיר. "רק הלך והשאיר אותנו לבד". עלינו להתחזק מאוד בעיקר במידת הצניעות, בדור שלנו יש המון הסתר פנים. הרב בכה על ממשלת הזדון שמעקרת כל זיק של קדושה של לימוד התורה. הוא ביקש לקרוא יחד בקול פרק תהילים שיר המעלות ממעמקים. כדי שאבא שבשמיים ישמע אותנו ויבין כי אנו רוצים לחזור בתשובה שלימה.

פיגוע בבני ברק יעקב ישראל שלום בית קברות סגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד