כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
"בגידה בפלסטינים"

איראן מגנה את פסגת הנגב: "פגישה מרושעת"

משרד החוץ האיראני גינה בחריפות את פסגת הנגב ההיסטורית בין שרי החוץ של ארבע מדינות ערב, ישראל ושר החוץ האמריקני. דובר המשרד אמר כי הפגישה הייתה "בגידה בעניין פלסטין"

איראן מגנה את פסגת הנגב: "פגישה מרושעת"
אוהל הפסגה בשדה בוקר צילום: באדיבות המצלם

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה כינה את ההתכנסות של שרי החוץ של ישראל, ארה"ב, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים אתמול בנגב, "פגישה מרושעת בשטחים הכבושים", ואמר כי פסגת שרי החוץ של ישראל, מצרים, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו, בה נכח גם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, הייתה "בגידה בעניין פלסטין". ובכך הצטרפה איראן לחיזבאללה שגם גינו את הפסגה.

המשתתפים בפסגה נפגשו ביום שני כדי להציג את אחדותם נגד איראן. מדינות ערב גם השתמשו באירוע הנדיר כדי ללחוץ על ישראל לחזור לשיחות השלום עם הפלסטינים. בישראל אמרו שהאירוע יחזור על עצמו ויורחב. "הארכיטקטורה החדשה הזו, היכולות המשותפות שאנו בונים מאיימת ומרתיעה את אויבינו המשותפים, בראש ובראשונה את איראן ושלוחותיה", אמר אתמול שר החוץ יאיר לפיד, לצד עמיתיו מארה"ב, האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים.

דובר משרד החוץ האיראני אמר: "כל מהלך לנרמל ולביסוס יחסים עם הציונים הטרוריסטים וכובשי אל-קודס (ירושלים) הוא דקירה בגב של האומה הפלסטינית המדוכאת ומתנה למשטר הישראלי רוצח ילדים להמשיך בהרג הפלסטינים וכיבוש אדמתם".

"ההיסטוריה הוכיחה שתהליך הפשרה והכניעה לא הביא כלום מלבד תבוסה והשפלה", אמר חטיבזאדה, תוך שהוא שב והדגיש כי איראן מוכנה לשתף פעולה עם מדינות אזוריות ולהרחיב את יחסיה איתן "כדי לעצור את הציונים והאמריקאים מלהפיץ עלילות שמטרתן לזרוע מחלוקת ולהפיץ חוסר יציבות באזור מערב אסיה".

פסגת הנגב איראן חיזבאללה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}