אור ירוק: 145 הולכי רגל נפגעו במעברי חציה בתל אביב
על פי הנתונים, כ-24 הולכי רגל בסה"כ נהרגים מדי שנה בממוצע במעברי חציה ברחבי הארץ • תל אביב מובילה ברמת הסיכון עם 145 הולכי רגל שנפגעו בשנה האחרונה
- אור ירוק
- י"ג סיון התשע"ג
צילום: יעקב נחומי
כ-24 הולכי רגל נהרגים מדי שנה בממוצע (2005-2012) בערים, כך על פי נתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
בשנת 2012 נפגעו 842 הולכי רגל כשחצו את הכביש במעבר חציה, 10 נהרגו ו-99 נפצעו באורח קשה. על פי הנתונים, כ-66% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו כאשר חצו במעבר חציה (עירוני ובין עירוני).
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר החצייה אמור להיות המקום המוגן להולכי הרגל בכביש. על המדינה להשקיע משאבים בהוספת אמצעי ריסון למהירויות הנסיעה בסמוך למעברי החצייה. על הרשויות המקומיות לדאוג שמעברי החצייה יראו למרחוק וישולטו בשילוט מתריע ומתאים. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה סביב אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעביר חצייה".
בתל אביב נפגעו 145 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם 15 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו 114 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם שני הולכי רגל נהרגו ו-26 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 60 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם הולך רגל אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
בחולון נפגעו 35 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם שניים נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 34 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם הולך רגל אחד נהרג ושניים נפצעו באורח קשה.
בבת ים נפגעו 30 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם הולך רגל אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות בכדי שיגנו עליהם.
קשישים וילדים הן אוכלוסיות פגיעות במיוחד כהולכי רגל.
זמן חציית הכביש של הקשישים ארוך יותר מזה של הצעירים עקב היכולות הפיזיות הנמוכות יחסית שלהם. ילדים נחשבים לאוכלוסיה פגיעה, בשל העובדה שחושיהם פחות מפותחים מאלו של המבוגרים וחסרות להם מיומנויות שנרכשות עם השנים כמו היכולת לקשר בין רעש המכונית לבין מיקומה בקרב מעבר החציה. בנוסף הם פזיזים ונמוכי קומה כך שקשה לראותם בין מכוניות.
לכן יש ליצור תנאי דרך בטוחים במיוחד במקומות שבהם יש ריכוז אוכלוסיות של קשישים וילדים.
בקרבת בתי אבות, מועדוני קשישים ומוסדות חינוך לילדים יש להתקין רמזורים עם מופע אור ירוק ארוך מהרגיל. התקנת רמזורים תמנע את החיכוך בין הולכי הרגל שחוצים מעבר חציה לבין המכוניות ותבטיח את שלומם של החוצים בכביש.
ב- 2.4.13 גזר ביהמ"ש את דינו של נהג שפגע בליזה כרסנטי ז"ל, בת 14, בעת שחצתה את הכביש במעבר חציה. ביהמ"ש קבע כי הנהג הפוגע ייאסר לתקופה של 9 חודשים וכן ייפסל רישיונו לתקופה של 10 שנים. שופט בית משפט השלום בצפת בסאם קנדלפת, ציין בפסק הדין כי הנהג לא הבחין כלל במתרחש סביבו ולכן לא הבחין בכך שכרסנטי חצתה באותה העת את מעבר החצייה ופגע בה. הנהג הואשם בגרימת מוות ברשלנות.
בשנת 2012 נפגעו 842 הולכי רגל כשחצו את הכביש במעבר חציה, 10 נהרגו ו-99 נפצעו באורח קשה. על פי הנתונים, כ-66% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו כאשר חצו במעבר חציה (עירוני ובין עירוני).
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר החצייה אמור להיות המקום המוגן להולכי הרגל בכביש. על המדינה להשקיע משאבים בהוספת אמצעי ריסון למהירויות הנסיעה בסמוך למעברי החצייה. על הרשויות המקומיות לדאוג שמעברי החצייה יראו למרחוק וישולטו בשילוט מתריע ומתאים. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה סביב אי מתן זכות קדימה להולכי רגל במעביר חצייה".
בתל אביב נפגעו 145 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם 15 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו 114 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם שני הולכי רגל נהרגו ו-26 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 60 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם הולך רגל אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
בחולון נפגעו 35 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם שניים נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 34 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם הולך רגל אחד נהרג ושניים נפצעו באורח קשה.
בבת ים נפגעו 30 הולכי רגל במעבר חציה בשנת 2012, מתוכם הולך רגל אחד נהרג ושלושה נפצעו באורח קשה.
הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות בכדי שיגנו עליהם.
קשישים וילדים הן אוכלוסיות פגיעות במיוחד כהולכי רגל.
זמן חציית הכביש של הקשישים ארוך יותר מזה של הצעירים עקב היכולות הפיזיות הנמוכות יחסית שלהם. ילדים נחשבים לאוכלוסיה פגיעה, בשל העובדה שחושיהם פחות מפותחים מאלו של המבוגרים וחסרות להם מיומנויות שנרכשות עם השנים כמו היכולת לקשר בין רעש המכונית לבין מיקומה בקרב מעבר החציה. בנוסף הם פזיזים ונמוכי קומה כך שקשה לראותם בין מכוניות.
לכן יש ליצור תנאי דרך בטוחים במיוחד במקומות שבהם יש ריכוז אוכלוסיות של קשישים וילדים.
בקרבת בתי אבות, מועדוני קשישים ומוסדות חינוך לילדים יש להתקין רמזורים עם מופע אור ירוק ארוך מהרגיל. התקנת רמזורים תמנע את החיכוך בין הולכי הרגל שחוצים מעבר חציה לבין המכוניות ותבטיח את שלומם של החוצים בכביש.
ב- 2.4.13 גזר ביהמ"ש את דינו של נהג שפגע בליזה כרסנטי ז"ל, בת 14, בעת שחצתה את הכביש במעבר חציה. ביהמ"ש קבע כי הנהג הפוגע ייאסר לתקופה של 9 חודשים וכן ייפסל רישיונו לתקופה של 10 שנים. שופט בית משפט השלום בצפת בסאם קנדלפת, ציין בפסק הדין כי הנהג לא הבחין כלל במתרחש סביבו ולכן לא הבחין בכך שכרסנטי חצתה באותה העת את מעבר החצייה ופגע בה. הנהג הואשם בגרימת מוות ברשלנות.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות