ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"כמו בחצי האי הקוריאני"

המודיעין האוקראיני: "רוסיה רוצה לפצל את אוקראינה לשניים"

אוקראינה טוענת כי רוסיה מנסה לפצל את אוקראינה לשניים, כדי ליצור אזור בשליטת מוסקבה לאחר שלא הצליחה להשתלט על כל המדינה, כך אמר ראש המודיעין הצבאי האוקראיני

המודיעין האוקראיני: "רוסיה רוצה לפצל את אוקראינה לשניים"
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

אוקראינה מזהירה כי כל ניסיון לפצל את המדינה לשניים לא יצליח. "רוסיה רוצה לפצל את אוקראינה לשניים", כך אמר ראש המודיעין של אוקראינה. "למעשה, זהו ניסיון ליצור צפון ודרום קוריאה באוקראינה", אמר קירילו בודאנוב בהצהרה, והוסיף כי אוקראינה תפתח בקרוב מלחמת גרילה בשטח הכבוש הרוסי.

אוקראינה אמרה שרוסיה רוצה לערוך משאל עם בכל שטח אוקראיני כבוש, אך "לא תהיה לזה בסיס חוקי, ורוסיה תעמוד בפני תגובה חזקה מהקהילה הבינלאומית, ותעמיק את בידודה העולמי".

הדברים באים לאחר שראש אזור לוהאנסק שבמזרח אוקראינה שבשליטת רוסיה אמר כי השטח עשוי לקיים בקרוב משאל עם על הצטרפות לרוסיה. "כל משאלי העם המזויפים בשטחים הכבושים זמנית בטלים ולא יהיו להם תוקף משפטי", אמר דובר משרד החוץ של אוקראינה, אולג ניקולנקו, בהצהרה לסוכנות הידיעות רויטרס.

ראש אזור הבדלנים בלוהנסק, אמר כי הוא שוקל לקיים משאל עם על הפיכתו לחלק מרוסיה. "אני חושב שבעתיד הקרוב יתקיים משאל עם על שטח הרפובליקה, שבמהלכו העם יביע את דעתו על ההצטרפות לפדרציה הרוסית", כך ציטטו את ראש הבדלנים ליאוניד פסצ'ניק. סוכנויות הידיעות הרוסיות. "מסיבה כלשהי, אני בטוח שזה יהיה המצב", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה בדלנים רוסים משאל עם רויטרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}