ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

השופטים ביקשו - וללום משך עתירה נגד אפליה

שופטי בג"ץ ביקשו מ'נוער כהלכה' למשוך העתירה שהגישו נגד משרד החינוך ורשויות מקומיות בגין אפליה • ללום: "נמשיך לפעול עד למיגור התופעה. ממליץ לא לחשוב שניכנע"

ועתירתו בידו. עו"ד ללום. צילום: קובי הר צבי
ועתירתו בידו. עו"ד ללום. צילום: קובי הר צבי

הבוקר (ה') נערך דיון בבג"ץ בעתירת עמותת 'נוער כהלכה', אותה מייצג ובראשה עומד עו"ד יואב ללום. העתירה הוגשה נגד משרד החינוך ומספר רשויות מקומיות ועסקה באפליית תלמידות ממוצא ספרדי.

במהלך הדיון ביקשו שופטי בג"ץ מללום למשוך את העתירה. ראשי העמותה קיבלו את הצעת השופטים. לדעת השופטים, כפי שהביעו אותה בשיחה עם העותרים ועם חלק מנציגי המשיבים, יהיה קשה לבית המשפט לטפל בעתירה מהסוג שהוגש.

"פה באמת אנו רואים יער גדול, אך קשה לטפל", אמר השופט עוזי פוגלמן, שסבר כי לאחר שמשרד החינוך הנהיג נורמה של שקיפות בנתונים, כדי לדון בעתירה צריך לבחור במקרה ספציפי.

"בטענות הכלליות האלה, זה מן פינג פונג שלבית המשפט אין במה להיאחז. אנו צריכים להתייחס לדברים הספציפיים", טענה גם השופטת עדנה ארבל.

בלעדי • "הרב יעקב יוסף לא חזר בו, כל האמצעים במלחמה נגד האפליה כשרים"

עו"ד ללום ניסה לטעון, כי "מדובר כאן בתופעה. אנו בשטח ואני יודע מה ההורים עוברים, הם מרימים אלי טלפון, לספר לי מה הם עוברים. אני לא מדבר על הורים שאני משתף אותם מאחורי הקלעים ועוזר להם".

"אנו לא שוללים את זה. אנו רק רוצים אחיזה במקרים הספציפיים בדוגמאות הספציפיות, את המקומות הספציפיים", הגיבה השופטת ארבל.

בסופו של דיון, כאמור, נענו העותרים להצעת השופטים ומחקו את העתירה, תוך שהם שומרים לעצמם את הטענות ואת האפשרות להגיש בעתיד עתירה נפרדת, כזו שתדון בכל מקרה ספציפי של אפלייה לגופו של מקרה.

עו"ד יואב ללום ל'בחדרי חרדים': "משיכת העתירה הינה משיקולים משפטיים טהורים. מי שלא עושה - אינו טועה". לדבריו, ישמח להמשיך ולשתף פעולה עם כל מי שיילחם בתופעה, "שכולנו יודעים שקיימת".

"עמותת נוער כהלכה תמשיך לפעול בכל הכלים, וכפי הוראת מרן הגאון הרב יעקב יוסף זצוק"ל, עד למיגור התופעה. אני ממליץ לכל הגורמים לא לחשוב שאנחנו ניכנע", אומר ללום.
נוער כהלכה יואב ללום בג''צ אפלייה משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד