י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
פשע מלחמה

הפצצה אווירית קטלה 47 אוקראינים שעמדו בתור ללחם

מתקפה אווירית רוסית שככל הנראה גרמה למותם של 47 אזרחי העיר האוקראינית צ'רניהיב עשויה להיחשב פשע מלחמה. כך הודיעה תנועת אמנסטי אינטרנשיונל. החקירה העלתה כי הפצצה הרוסית הייתה כזו שלא ניתנת להנחיה, מה שהוביל לאסון הכבד

הפצצה אווירית קטלה 47 אוקראינים שעמדו בתור ללחם
שיגור טיל צילום: pixabay

בתקיפה אווירית רוסית שבוע שעבר על העיר האוקראינית צ'רניהיב, נהרגו לא פחות מ-47 אזרחים שעמדו בתור ללחם בכיכר קטנה בעיר. בארגון זכויות האדם אמנסטי שחקרו את המקרה המחריד, אומרים כי הוא עלול להיחשב כפשע מלחמה.

המתקפה האווירית פגעה באזרחים שעמדו בתור ללחם וכן גרמה לנזק חמור למספר בניינים בעיר צ'רניהיב. לפי מספר ראיונות עם עדים, שתוכנם אומת והוצלב עם ניתוח תצלומים וסרטונים, צוות המענה למשברים של אמנסטי קבע בוודאות הגבוהה ביותר האפשרית כי מדובר במתקפה אווירית רוסית שבה הופלו לפחות שמונה פצצות 'טיפשות' שאינן ניתנות להנחיה.

על פי הדו"ח של הארגון אמרה כי לא הצליח לזהות מטרות צבאיות לגיטימיות בקרבת האזור שהופצץ מן האויר. "אמנסטי קוראת לחקירה של כל פשעי המלחמה והפרות זכויות האדם בלחימה באוקראינה על ידי בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג" נכתב בהודעת הארגון.

בתוך כך ארצות הברית מעריכה כי בין 5,000 ל-6,000 רוסים נהרגו במלחמה נגד אוקראינה, כך דיווחה רשת CBS News תוך ציטוט של פקיד אמריקאי אלמוני. עם זאת, הפקיד טוען שקשה להעריך את מספר החיילים הרוסים ההרוגים בזמן אמת, ומספרם עשוי להיות קרוב יותר ל-3.5 אלף.

הוא כינה את המספר הזה "הפסדים מאוד מאוד משמעותיים". הוא השווה אותם להפסדים בכמה קרבות במלחמת העולם השנייה. הפקיד לא העריך את מספר הרוסים הפצועים. עם זאת, יש לציין שברוב המלחמות, נתון זה הוא בדרך כלל פי שלושה ממספר ההרוגים, ונע בין כ-15,000 ל-18,000.

פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה לחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}