ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מתקפה עוצמתית

מומחי מודיעין מעריכים: הסיבה להתמהמהות בכיבוש קייב

עד עתה לא הצליח צבא רוסיה לכבוש את קייב כפי שככל הנראה תכנן בתחילת המלחמה, ארגוני מודיעין ומחקר טוענים: "רוסיה פותרת מספר בעיות לוגיסטיות, ותפתח במתקפה עזה על קייב בתוך ימים ספורים"

מומחי מודיעין מעריכים: הסיבה להתמהמהות בכיבוש קייב
מלחמת רוסיה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אנליסטים צבאיים מאמינים כי רוסיה מתארגנת לקראת התקפה אכזרית על קייב, וכי הורדת הרגל מהגז בהסתערות על קייב נעצרה, אך מדובר בהפסקה לצורך "תיקון בעיות לוגיסטיות" בלבד והמתקפה העוצמתית על קייב תחל בימים הקרובים.

'המכון לחקר המלחמה', צוות חשיבה מוושינגטון טוען בדו"ח שפרסם כי "הכוחות הרוסיים מתרכזים כעת בפאתי מזרח, צפון מערב ומערב קייב לקראת הסתערות על הבירה בעיר בפרק זמן של בין 24 ל-96 שעות". עם זאת, בדו"ח מציינים אנשי המכון כי הצלחת הפלישה לקייב תלויה בעד כמה הצליח הצבא הרוסי "להתארגן מחדש ולדאוג לאספקה מחודשת ותכנון מחודש, לאחר פלישה ראשונית שנכשלה עקב הערכות פגומות מוקדמות".

גם על פי עדכון של הפנטגון לכתבים בארה"ב, הכוחות הרוסיים המקיפים את קייב נותרו ברובם שלמים ולא ספגו אבדות כבדות, מה שמאפשר להם להתארגן מחדש לקראת מתקפה עוצמתית על בירת אוקראינה בימים הקרובים. על פי התדרוך בפנטגון הכוחות הרוסיים התקדמו מעט לתוך קייב בימים האחרונים, אך המתקפה המשמעותית עדיין לא יצאה לדרך. "למרות אובדן חיילים, כלי רכב קרקעיים וכלי טיס בלחימה, הכוחות הרוסיים נותרו שלמים ב-95 אחוזים. אנחנו ממשיכים לראות את מאמצי ההתנגדות האוקראינית להאט את הרוסים, במיוחד בצפון", אמר בכיר במשרד ההגנה.

גורם אחר בפנטגון הוסיף כי "נראה שהצבא הרוסי עדיין סובל מאתגרי לוגיסטיקה, כולל מחסור בדלק ומזון". בתדרוך נמסר עוד כי "הנקודה הרחוקה ביותר שנראה שהכוח הרוסי העיקרי שפנה לקייב הצליח להגיע אליה הוא נמל התעופה הוסטומל כ-20 קילומטרים צפונית מערבית לעיר. אבל הכוונה שלהם ברורה. עדיין יש לנו את כל הסיבות להעריך שהמאמץ העיקרי שלהם הוא לכתר ולכפות את הכניעה של קייב".

גורמים בפנטגון גם טענו כי חיל האויר הרוסי הגביר בימים האחרונים את המתקפות שלו, בעקבות תסכול מחוסר היכולת של הצבא הרוסי להתקדם לכיוון קייב.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}