כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

צה"ל הכריע: דוחים הכניסה לקבר יהושע בן נון

גורמי הביטחון קיימו הערכת מצב והחליטו: דוחים הכניסה המתכוננת לקברי יהושע בן נון, אביו וכלב בן יפונה בכיף אל-חראס שבשומרון • הסיבה: המצב הביטחוני הרגיש

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בהערכת מצב שהתקיימה היום באוגדת יהודה ושומרון, הוחלט על דחיית הכניסה לקבר יהושע בן נון בכפר כיפ אל-חראס שתוכננה להתקיים היום (ד) בשעות הערב, למועד מאוחר יותר. זאת בשל המצב הביטחוני הרגיש ביממה האחרונה.

כוחות גדולים של צה"ל היו אמורים להתפרש החל משעות הערב המוקדמות בכל רחבי היישוב הפלסטיני הממוקם כק"מ צפונית מערבית לעיר אריאל, ולאבטח אותו במשך כל שעות התפילה, בכדי לאפשר זרימה רגלית חופשית בכל רחבי הכפר לשלושת הקברים ללא סיכונים ועיכובים, אך בעקבות הערכת המצב נדחתה הכניסה.

העליה לציונו של יהושע בן נון ביום זה נהוגה משנים קדמוניות, כמובא בספר הקדמון יחוסא דצדיקיא "תלמידי החכמים מירושלים תובב"א הולכין אחר הפסח עם עולי הרגלים ולומדים על קבר יהושע בן נון את ספר הזוהר שנים ימים".

קבריהם של יהושע בן נון, כלב בן יפונה ונון אבי יהושע מצויים בלב הכפר תימנת חרס (כיפ אל חראס) שממול העיר אריאל בשומרון.

מאגודת 'יסוד עולם', ממארגנות העלייה לקבר נמסר, כי הם מצרים על החלטת צה"ל לבטל את הכניסה. "זו מסורת של שנים להתפלל במקום ביום ההילולא", הם אומרים, ומזכירים שאף ביום חיסול ראש החמאס בעזה ד"ר רנטיסי בשנת 2004 - לא בוטלה הכניסה, וחלף זאת תוגברה האבטחה. "אנו מבקשים מצה"ל לשקול שוב את ההחלטה, מאחר והמונים יגיעו למקום בכל מקרה".
יהושע בן נון קבר כיפ אך חראס תפילה כניסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}