ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

צה"ל שוקל להפוך מתקן מאסר למסתננים לבסיס צבאי-חרדי

לא מבזבזים זמן: בעוד החרדים מצהירים כי לא יתגייסו, בצבא שוקלים להפוך מתקן שיועד למסתננים לבסיס צבאי-חרדי • "נשכן אותם בבסיסים המותאמים להם"

בסיס צה"ל, צילום אילוסטרציה.
בסיס צה"ל, צילום אילוסטרציה.

מתקן הכליאה למסתננים יהפוך לבסיס אימונים לחרדים שעתידים להתגייס לצה"ל – כך על פי תכנון הצבא. לפי דיווח שמתפרסם הבוקר (שלישי) ב'מעריב', מתקן השהייה "שדות", שהוקם בנגב סמוך לכלא קציעות, עתיד לשנות את ייעדו ולקלוט את החרדים אותם מעוניינת הממשלה לגייס.
מתקן השהייה "שדות" נבנה בנגב במסגרת המאבק בתופעת ההסתננות של מהגרים מאפריקה.

שר הפנים היוצא אלי ישי תכנן כי המתקן הזה יקלוט את המסתננים ויהווה הרתעה כלפי מסתננים עתידיים.

בנייתו של המתקן הושלמה, ועלותו הוערכה בעשות מיליוני שקלים, בשל הבהילות בבנייה. הוא היה מסוגל לאכלס כ-8000 פליטים. אולם עתה מתברר כי הגדר החדשה שהוקמה בגבול והגברת האכיפה בתחום הביאו לידי עצירה כמעט מוחלטת של מסתננים הנכנסים לישראל.

קבלן הביצוע הממשלתי לבניית המתקן היה משרד הביטחון, אך התכנית כי עם סיום הבנייה הוא יימסר למשרד הפנים ולשירות בתי הסוהר. כעת, לאחר שאין צורך במתקן עבור המסתננים, שוקלים בצבא להשאירו ברשותם ולהפכו לבסיס צבאי.

"ברור לנו שהגיוס הצפוי של אלפי צעירים חרדים ייאלץ אותנו להערך בהתאם", אמר ל'מעריב' גורם צבאי. "למשל, הצורך לשכן אותם בבסיסים המותאמים לצורכיהם, בדומה לגדוד החרדי הנוכחי 'נצח יהודה', שבבסיס שלו לא משרתות חיילות, וגם תנאי הכשרות הרבה יותר מחמירים".

היו תכניות גם כי המקום ישמש עבור לוחמי חטיבת גבעתי, אולם בצבא מעריכים כי הצורך למקום עבור המתגייסים החרדים דחוף יותר, וייעוד המקום לכך יהווה פתרון נכון.

ממשרד הביטחון נמסר ל'מעריב' בתגובה: "המשרד פועל כגוף הביצוע של ממשלת ישראל, ועל פי החלטתה, להקמת מתקן שהייה למסתננים".
חרדים בסיס צבא מתקן מסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}