י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

נהג משאית פגע ב-5 הולכי רגל והורשע ברשלנות

נהג משאית שפגע קשה בחמישה הולכי רגל - הורשע ברשלנות לאחר שלא וידא כי רגלית מנוף המשאית נעולה • אור ירוק: "על המעסיקים ובעלי החברות להגביר את הפיקוח

משאית. צילום ארכיון: אודי חן
משאית. צילום ארכיון: אודי חן

נהג משאית המשמשת גם כמנוף נייד, נסע ב-9 בספטמבר 2010 בשעות הלילה כאשר הרגלית היוצאת מצידה של המשאית, נפתחה ובלטה מצידי המשאית.

רגלית המשאית, נועדה לדאוג לייצובה בזמן הפעלת המנוף. המשאית נסעה באזור בו אין מדרכות ושולי הכביש משמשים להליכה, כשהרגלית פגעה בחמישה הולכי רגל שהלכו על השוליים והיו בגבם אל המשאית. מכיוון שהיה מדובר בחודש הרמאדאן, אנשים רבים הלכו באזור זה בשעות הערב ואף בשעות הערב המאוחרות.

כתוצאה מהפגיעה, חמשת הולכי הרגל, בוכארי אללא (22), בוכארי מחמד (28), בוכארי ג'יהאד (16), בוכארי אחסאן (19) וקרקי רשדי (22), נפגעו פגיעות חמורות.

טענתו המרכזית של הנהג הייתה, כי הוא לא אחראי לקרות התאונה משום שהרשות המפקחת בישראל לא פועלת בהתאם להוראות התקן האירופאי, לפיו יש צורך בשני התקני נעילה לכל מייצב ולא אחד כפי שהיה במשאית בה נהג.

בהכרעת הדין מציין השופט אברהם טננבוים מביהמ"ש השלום בירושלים, כי גם מומחה ההגנה הודה כי בארץ אין עדיין תקן המחייב לכך ולכן, קבע השופט, כי עובדה זו לא משנה את אחריותו של הנהג. בנוסף קבע השופט כי הרגלית השתחררה משום שהנצרה לא הייתה נעולה כיוון שעל פי מומחים, כאשר הנצרה סגורה הרגלית לא יכולה להשתחרר. השופט קבע, כי "ברור שהנאשם נסע כאשר הידית איננה נצורה וברור גם כי לא בדק את הידית לפני עלייתו לרכב".

לבסוף קבע השופט כי הנהג התרשל בתפקידו: "אין ספק, כי משאית בה עסקינן המשמשת להעמסת קונטיינרים, לעבודת עפר, ולהובלת חומרי בניין הינה דבר שיש בו סכנה לשלום הציבור ועל העושה בה שימוש חלה זהירות מוגברת. די בהוראות החיקוק והיצרן על מנת להגיע למסקנה שהנאשם התרשל בהתנהגותו".

עמותת אור ירוק מסרה בתגובה: "משאיות כבדות מעורבות בתאונות קטלניות ביחס גבוה יותר מאשר כלי רכב פרטיים. על המעסיקים ובעל החברות שמחזיקים צי משאיות, להגביר את הפיקוח ואת ההדרכות לנהגים זאת כדי למנוע תאונות כאלו בעתיד."
משאית הולכי רגל פגיעה פסק אשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}