ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

אפקט ביקור אובמה: נתניהו שוקל מחוות לפלסטינים

לקראת ביקור אובמה, שוקל ראש הממשלה שורה של מחוות כלפי הרשות הפלסטינית • דיווחים בחו"ל מדברים על שינוי במדיניות אובמה לטובת הפלסטינים

פלאש 90
פלאש 90


לקראת ביקור אובמה – ישראל שוקלת צעדי מחווה לרשות הפלסטינית. על פי דיווח בעיתון 'מעריב' הבוקר (שלישי) מדובר במחוות שכבר נידונו בחלקן בעבר, אך אז סירב נתניהו להצעות.

בין המחוות: העברה של שטחים מאזור C ביהודה ושומרון (הנמצא כיום בשליטה ישראלית מלאה) לאזור A.

עוד מדובר על אישור תכניות לעשר נקודות ישוב פלסטיניות באותו אזור. שכונות אלו נחשבות כיום לא חוקיות והמנהל הארחי אף הורה להרוס את הבתים שכבר נבנו. גם שחרור אסירים עומד על הפרק, מקרב אסירי הפתח שנאסרו עוד לפני הסכמי אוסלו, והעברת תוספת של תחמושת קלה לכוחות הביטחון של הרשות.

למרות שהבית הלבן לא הודיע על תכנית רשמית אותה עומד להכריז אובמה במהלך ביקורו במזרח התיכון ובישראל, ה"וורלד טריביון" מדווח כי אובמה דורש לוח זמנים מדויק לנסיגה ישראל מיהודה ושומרון ומבקש להגיע להקמת מדינה פלסטינית כבר בשנה הבאה. אם הדיווח נכון, זהו שינוי במדיניות האמריקאית לטובת הפלסטינים.

מזכיר המדינה מסיים בימים אלו במזרח התיכון כהכנה לקראת ביקורו של הנשיא. במהלך ביקורו בערב הסעודית הוזמן אבו מאזן להיפגש איתו. משרד החוץ האמריקאי הודיע כי המזכיר ייפגש עם אבו מאזן, ראש צוות המשא ומתן ברשות סאיב עקיראת, ובכירים פלסטינים אחרים.
ביקור אובמה מחוות פלסטינים נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}