י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הרפובליקנים חוגגים

טראמפ מחמיא לפוטין ותוקף את ביידן: "לא יודע מה הוא עושה"

המתיחות בין המעצמות ארה"ב-רוסיה, מביאה את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לתקוף את התנהלות הממשל הנוכחי וקרא לביידן "אדם שאין לו מושג מה שהוא עושה"

טראמפ מחמיא לפוטין ותוקף את ביידן: "לא יודע מה הוא עושה"
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ צילום: דוברות הקרמלין

דונלד טראמפ, נשיאה ה-45 של ארה"ב, "שיבח" את תוכניתו של ולדימיר פוטין לפלוש לאוקראינה וקרא לתוכנית "גאונית" וכינה את המנהיג הרוסי "מתמצא מאוד", שעות לאחר שפרסם הצהרה לפיה רוסיה לעולם לא הייתה פולשת לאוקראינה תחת משמרתו.

טראמפ אמר: "זה גאוני, פוטין מכריז על חלק גדול מאוקראינה כעצמאית. או זה נפלא, כמה זה חכם? הוא הולך להיכנס ולהיות שומר השלום. זה כוח השלום החזק ביותר, נוכל להשתמש בזה על הגבול הדרומי שלנו. זה כוח השלום החזק ביותר שראיתי אי פעם. היו שם יותר טנקים צבאיים ממה שראיתי אי פעם. הם ישמרו על שלום".

טראמפ המשיך, "תחשבו על זה, הנה בחור שמתמצא מאוד, אני מכיר אותו טוב מאוד, מאוד מאוד טוב, לו הייתי בתפקיד, זה אפילו לא מתקבל על הדעת, זה לעולם לא היה קורה".

טראמפ הוסיף: "אבל הנה בחור שאומר, אני הולך להכריז על חלק גדול מאוקראינה כעצמאית", הוא השתמש במילה 'עצמאית', אנחנו הולכים להיכנס, ואנחנו נעזור לשמור על שלום, ואתה יודע מה הייתה התגובה של ביידן? לא הייתה תגובה, לא, זה מאוד עצוב".

טראמפ ופוטין. צילום: דוברות הקרמלין.

טראמפ גם כינה את הנשיא ביידן "אדם שאין לו מושג מה שהוא עושה". מוקדם יותר ביום שלישי טראמפ טען כי ולדימיר פוטין לעולם לא היה פולש לאוקראינה אם הוא עדיין היה נשיא, ואמר כי רוסיה הפכה ל"מאוד מאוד עשירה" תחת הנשיא ביידן.

"אם זה היה מטופל נכון, לא הייתה שום סיבה שהמצב המתרחש באוקראינה היה צריך לקרות בכלל", אמר טראמפ בהצהרה ביום שלישי. "אני מכיר את ולדימיר פוטין טוב מאוד, והוא לעולם לא היה עושה במהלך ממשל טראמפ את מה שהוא עושה עכשיו, בשום אופן".

טראמפ תקף את "הסנקציות החלשות" של ביידן. "הסנקציות החלשות הן חסרות משמעות ביחס להשתלטות על מדינה, עכשיו זה התחיל, מחירי הנפט הולכים ועולים, ופוטין לא רק מקבל את מה שהוא תמיד רצה, אלא מתעשר יותר ויותר, בגלל גל הנפט והגז".

דונלד טראמפ ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}