בואו תלמדו כיצד מתפללים • לקראת שבת
שבעה סוגי תפילות ישנן, אך משה רבינו בחר מכולן את ה'תחינה' • מה זה מלמד אותו? • 'לקראת שבת' על פרשת השבוע
- הרב יעקב גלויברמן
- י"א אב התשע"ד
- 1 תגובות
פלאש 90
בפרשת 'ואתחנן' מסופר על משה רבנו המתחנן ומבקש להיכנס לארץ ישראל.
חז"ל מלמדים שיש שבעה סוגי תפילה: תפילה, תחינה, צעקה, זעקה, נפילה, פגיעה ורינה.
משה רבנו בחר מכל אלו, את התחינה, כי זו בקשה למתנת חינם.
אם נתבונן במהלך הדברים, נגלה שמשה מתייצב לפני הקב"ה, כאדם שאין לו כל זכות אישית משלו, ומתחנן למלא את מבוקשו - להגיע לארץ ישראל, אך ורק משום שהקב"ה הוא עצם ותכלית הטוב, חפץ חסד וחונן כל, אף לאלו שאינם ראויים וזכאים לכך.
תחילה מביע משה שיר הודיה להקב"ה, ורק אחר כך מציג את בקשתו להרשות לו להיכנס לארץ ישראל.
המילה 'ואתחנן' בגימטריא 515, כמו גם אותיות המילה 'תפילה' בגימטריא 515. גם אנו עלינו ללמוד כיצד להתפלל ממשה רבינו, בעמדנו לפני הקב"ה בתפילה ובתחנונים, מבקשים ממנו שייתן בריאות וזוגיות טובה, הצלחה בפרנסה ואריכות ימים ושנים טובות.
כך גם, מכך שבקשתו ותחינתו של משה באה לאחר שנגזר עליו לא להיכנס לארץ, אנו למדים את מאמר חז"ל: "אפילו חרב חדה על צווארו של האדם, אל יתייאש מן הרחמים". התפילה פועלת בכל זמן ובכל מצב, גם כשהדבר נראה אבוד לכאורה.
חד וחלק: התפילה – חיי הנפש. האכילה – חיי הגוף.
חז"ל מלמדים שיש שבעה סוגי תפילה: תפילה, תחינה, צעקה, זעקה, נפילה, פגיעה ורינה.
משה רבנו בחר מכל אלו, את התחינה, כי זו בקשה למתנת חינם.
אם נתבונן במהלך הדברים, נגלה שמשה מתייצב לפני הקב"ה, כאדם שאין לו כל זכות אישית משלו, ומתחנן למלא את מבוקשו - להגיע לארץ ישראל, אך ורק משום שהקב"ה הוא עצם ותכלית הטוב, חפץ חסד וחונן כל, אף לאלו שאינם ראויים וזכאים לכך.
תחילה מביע משה שיר הודיה להקב"ה, ורק אחר כך מציג את בקשתו להרשות לו להיכנס לארץ ישראל.
המילה 'ואתחנן' בגימטריא 515, כמו גם אותיות המילה 'תפילה' בגימטריא 515. גם אנו עלינו ללמוד כיצד להתפלל ממשה רבינו, בעמדנו לפני הקב"ה בתפילה ובתחנונים, מבקשים ממנו שייתן בריאות וזוגיות טובה, הצלחה בפרנסה ואריכות ימים ושנים טובות.
כך גם, מכך שבקשתו ותחינתו של משה באה לאחר שנגזר עליו לא להיכנס לארץ, אנו למדים את מאמר חז"ל: "אפילו חרב חדה על צווארו של האדם, אל יתייאש מן הרחמים". התפילה פועלת בכל זמן ובכל מצב, גם כשהדבר נראה אבוד לכאורה.
חד וחלק: התפילה – חיי הנפש. האכילה – חיי הגוף.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות