ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מגביר כוחות ומטיל סנקציות

הנשיא ביידן בהצהרה מיוחדת: "רוסיה החלה לפלוש לאוקראינה"

נשיא ארה"ב ביידן נשא הצהרה מיוחדת בבית הלבן: "החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה" ואיים, "נטיל עיצומים מרחיקי לכת לעומת אלו שהנחתנו ב-2014, ואם זה יימשך - נגביר אותם". בקרמלין הגיבו ספק בזלזול: "לא צפינו בנאום ביידן על אוקראינה, פוטין בישיבת עבודה עכשיו" • צפו

הנשיא ביידן בהצהרה מיוחדת: "רוסיה החלה לפלוש לאוקראינה"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא בשעה האחרונה הצהרה מיוחדת בבית הלבן, תיאר את האירועים המתרחשים באוקראינה כ"תחילתה של פלישה רוסית", וחשף סנקציות חדשות וקשות  שבכוונתו להטיל על מוסקבה.

הוא הציג את מה שהוא כינה "מנה ראשונה" של הסנקציות האמריקניות נגד רוסיה, כולל נגד שני מוסדות פיננסיים, והחל מיום רביעי - על האליטות הרוסיות ובני משפחתן. ביידן גם הודיע ​​שהוא מעביר חיילים וציוד נוסף כדי לחזק את בעלות הברית של ארה"ב באירופה, אך הבהיר שהם לא יהיו שם כדי "להילחם ברוסיה".

הצהרה מיוחדת של הנשיא ביידן על רוסיה

הנשיא הצביע על האפשרות שהדיפלומטיה עדיין תוכל "לנטרל את המשבר", ואמר שארה"ב תישאר פתוחה לשיחות עם רוסיה ושותפיה כדי למנוע מלחמה כוללת. "ארצות הברית ובעלות בריתנו ושותפותינו נשארות פתוחות לדיפלומטיה, אם זה רציני", אמר. "אנחנו נשפוט את רוסיה לפי מעשיה, לא לפי המילים שלה".

ביידן הבהיר כי פוטין פתח במהלך לשרטט מחדש את הגבולות באירופה באופן יסודי, תוך הפרה של חוקים בינלאומיים. "בשם מי חושב פוטין שיש לו את הזכות להכריז על מדינות שהן שלו? זוהי הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ודורש תגובה נחרצת מהקהילה הבינלאומית", אמר הנשיא האמריקני.

בתוך כך ה-CNN מדווח, כי ביידן שומר על כמה מהקלפים הנוקשים ביותר שלו, וישתמש בהם אם פוטין יבצע תקיפה עקובה מדם שארה"ב מזהירה מפניה כבר שבועות.

נשיא ארצות הברית התחייב שהממשל שלו ישתמש ב"כל הכלים העומדים לרשותנו" כדי להגביל את השפעת הסנקציות על מחירי הדלק המקומיים, כי סביר להניח שהאמריקאים יראו עליית מחירים בדלק. "כפי שאמרתי בשבוע שעבר, להגנה על החופש יהיו עלויות, גם עבורנו וכאן בבית", אמר ביידן. "אנחנו צריכים להיות כנים לגבי זה. אבל בזמן שאנחנו עושים את זה, אני הולך לנקוט בפעולה חזקה כדי לוודא שהכאב של הסנקציות שלנו ממוקד לכלכלה הרוסית, לא על שלנו".

"אנחנו חושבים שזוהי, כן, תחילתה של פלישה, הפלישה האחרונה של רוסיה לאוקראינה", אמר סגן היועץ לביטחון לאומי הראשי של ארה"ב, ג'ון פינר, בראיון ל-CNN, והוסיף שהסנקציות שהוטלו היו רק תחילתה של התגובה האמריקאית. "פלישה היא פלישה וזה מה שמתבצע", אמר פינר. "אני קורא לזה פלישה".

בקרמלין הגיבו ספק בזלזול: "לא צפינו בנאום ביידן על אוקראינה, פוטין בישיבת עבודה עכשיו".

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי הגיב לנאומו של ביידן ואמר: "שמח שהוטלו עיצומים על רוסיה. לא יהיה גיוס כולל של מילואים".

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}