י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"היה לו מזל"

באיראן זועמים על ביקור הרב מירושלים: "מורה תורני או קצין מוסד?"

ביקורו של הרב הירושלמי ברפובליקה האסלאמית לא עבר מתחת לרדאר של השלטון, אם כי אולי מאוחר מדי. עיתון קיצוני באיראן מפרסם את דבר ביקורו של הרב הישראלי ומצביע על חשד לפיו הוא הגיע למדינה בשליחות מדינת ישראל | דר" רז צימט: "למרבה המזל לא שמו לב אליו"

באיראן זועמים על ביקור הרב מירושלים: "מורה תורני או קצין מוסד?"
הרב הרצוג באיראן צילום: באדיבות המצלם

העיתון האיראני הרדיקלי כיהאן מתייחס היום (שלישי) לביקור הרב הרצוג באיראן. תחת הכותרת: "נסיעת מורה תורני או קצין מוסד לטהראן?" טוען העיתון כי נסיעותיו של הרב הרצוג לסעודיה והעובדה שלא ננקטו נגדו צעדים בישראל חרף נסיעתו לאיראן האסורה עפ"י "חוקי המשטר הציוני", מעידות שנסע בשליחות ביטחונית-מדינית. כך מפרסם דר' רז צימט מומחה לאיראן.

לטענת העיתון, הביקור ‏של הרב הגיע במסגרת מאמצי ישראל לנרמל יחסים עם מדינות מוסלמיות. נראה שגם נסיעתו לאיראן הייתה במסגרת זו טוען העיתון. היומון מותח ביקורת על משרד החוץ האיראני וכותב כי על המשרד שאחראי על הנפקת ויזות, וכן על הגופים הביטחוניים באיראן לגלות רגישות בנוגע לביקור זה ולשאת באחריות לביקור. יש לציין כי הקהילה היהודית באיראן הודיעה כי לביקור אין קשר לקהילה.

דר' צימט אומר ל'בחדרי חרדים', כי "למרבה המזל, השלטונות האיראנים לא שמו לב אליו, ואף אחד לא היה כנראה שם לב אליו אלמלא היה מפרסם זאת בתקשורת".

הרב מנדי חיטריק מאיסטנבול, יושב ראש איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, סירב להגיב לפרטי המקרה עם הרב הירושלמי, אך ציין כי באיחוד הרבנים במדינות האסלאם חברים רק רבנים שגרים בקביעות כחוק במדינות האסלאם, ולא רבנים שגרים במקומות אחרים ומופיעים לעתים לביקורים בלבד. לדבריו, מטרת האיחוד הוא לחזק את הקהילות היהודיות מתוך מתן כבוד והערכה לממשלות ולחוקים המקומיים.

כזכור רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות', כי בימים האחרונים הגיע לביקור מפתיע באיראן רב ישראלי המתגורר ברמת שלמה בירושלים. הרב יעקב הרצוג עלה בחודשים האחרונים לכותרות אחרי שתועד בסעודיה מנסה להקים שם קהילה יהודית ולנצל את המומנטום של הסכמי אברהם. על פי הדיווח, לקהילה היהודית באיראן אין שום קשר להרב הרצוג, והוא הגיע לשם כתייר בלבד.

הרצוג בעל אזרחות אמריקנית (בנוסף לזו הישראלית) העלה מאיראן תיעודים שלו לרשתות החברתיות כשהוא מבקר בבזאר של טהראן. במקביל הוא הצטלם עם אזרחים איראנים. ביממה האחרונה הוא עזב את איראן והגיע לסעודיה. הוא עצמו סירב להתראיין בנושא מפאת הרגישות. הרב הרצוג אף העלה תיעודים לרשתות החברתיות. הוא ביקר בהמדאן בקבר מרדכי ואסתר, נפגש עם אנשים בשוק המקומי בטהראן, וגם הצטלם עם אזרחים. ובאמצע הבזאר בטהראן הוא דיבר בעברית.

ד"ר רז צימט הוא מומחה לאיראן במכון למחקרי ביטחון לאומי, בעל תארים בהיסטוריה של האסלאם והמזרח התיכון. הוא שירת למעלה משני עשורים באגף המודיעין. ד"ר צימט משמש כחוקר גם במרכז אליאנס ללימודים איראנים באוניברסיטת תל אביב.

 

איראן הרב הרצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}