י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
השדולה של חברי האופוזיציה

הח"כים החרדים הופתעו והחלטות הכינוס שונו

בכנסת התקיים אמש כינוס מיוחד אותו יזמו מספר ח"כים מסיעות האופוזיציה ומטרתו הקמת שדולה ל'קידום ערכי היהדות' | בהחלטות הכינוס הושמט סעיף שהפתיע את הח"כים החרדים שנטלו חלק ביוזמה

הח"כים החרדים הופתעו והחלטות הכינוס שונו
הגרש"מ עמאר בכינוס צילום: באדיבות המצלם

אמש הושקה בכנסת שדולה אותה יזמו חברי כנסת מהאופוזיציה, שדולה 'לקידום ערכי היהדות במוסדות וברחבי מדינת ישראל'. כשמאחורי הקלעים הצליחו להביך כמה חברי כנסת שהשתתפו בכינוס הפתיחה מבלי ששמו לב לתוכן השדולה.

את השדולה יזמו יחד, חברי הכנסת מירי רגב, דודי אמסלם ואופיר סופר, בין המשתתפים היו חברי הכנסת משה ארבל, יצחק פינדרוס ומשה אבוטבול, ואורח הכבוד באירוע, רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר שאף נשא דברים באירוע שהתקיים בכנסת.

מאחורי הכינוס התחוללה דרמה, כאשר חברי הכנסת חובשי הכיפות שהשתתפו בכינוס הבחינו רק לאחר מכן כי חלק ממטרות הכינוס הוא עידוד עלייה להר הבית, עניין שמצוי במחלוקת הלכתית, ורוב הרבנים אוסרים זאת.

באחד מסעיפי יעדי השדולה נכתב "חופש הפולחן בהר הבית ובמקומות הקדושים - גם ליהודים; השדולה תפעל לאפשר ליהודים נגישות ותפילה באופן מלא בהר הבית, במערת המכפלה וביתר המקומות הקודשים, הכל על פי עקרון חופש הפולחן".

הסעיף הנ"ל הפתיע את חברי הכנסת החרדים שהשתתפו בשדולה, כאשר בדרך כלל הם משתתפים בכינוסים החגיגיים כדי לכבד את שותפיהם לכנסת, אך ברור כי לו היו יודעים זאת מראש לא היו משתתפים.

לאחר הכינוס, הבהירו יוזמי השדולה כי בעקבות הביקורת הסעיף הוסר ובמקומו נכתב כי השדולה תפעל לחופש הפולחן במקומות הקדושים – גם ליהודים; "השדולה תפעל לאפשר ליהודים נגישות ותפילה באופן מלא, בכל המקומות הקדושים לעם היהודי והכל על פי עקרון חופש הפולחן" כשהפירוט על הר הבית הושמט מההחלטה.

הר הבית הקמת שדולה הגר''ש עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}