י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הגיב במבוכה

החתן היהודי ובוגר 'קול תורה' מועמדים לפרס נובל לשלום

חתנו היהודי של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ - ג'ארד קושנר. וסגנו החרדי אבי ברקוביץ' מועמדים לפרס נובל לשלום | "כרתו בריתות אזוריות המסוגלות יותר להתמודד עם השפעתה המרושעת של איראן"

קושנר וברקוביץ' בכותל
קושנר וברקוביץ' בכותל צילום: Belaaz News

יועץ הבית הלבן לשעבר וחתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ג'ארד קושנר, מועמד לפרס נובל על עבודתו כמוביל המשא ומתן להסכמי אברהם.

קושנר הוביל סדרה של הסכמי נורמליזציה פורצי דרך בין ישראל, איחוד האמירויות הערביות, סודן, מרוקו ובחריין, אלו היו בין ההישגים המשמעותיים ביותר של הנשיא לשעבר טראמפ במדיניות החוץ.

המועמדות הוגשה על ידי נציג המפלגה הרפובליקנית לי זלדין, שהוסיף גם את סגנו של קושנר - אבי ברקוביץ', חרדי שלמד בעבר בישיבת קול תורה. לי זלדין הוא יהודי המכהן כנציג של מדינת ניו יורק בבית הנבחרים של ארצות הברית.

"הסכמי אברהם, שנחתמו ב-2020, מייצגים את פריצת הדרך הדיפלומטית המשמעותית ביותר בין ישראל למדינות ערב מזה עשרות שנים", כתב זלדין בהמלצתו, שעותק ממנו פורסם לראשונה על ידי ה'ניו יורק פוסט'.

"על רקע סכסוך בן מאות שנים ומגיפת הקורונה המתחים הגוברים וההשפעה הגוברת של איראן, קושנר וברקוביץ' הפגישו בהצלחה מנהיגים אזוריים, וכרתו בריתות אזוריות המסוגלות יותר להתמודד עם השפעתה המרושעת של איראן".

קושנר וברקוביץ' היו מועמדים לפרס גם בשנה שעברה. קושנר ואיוונקה טראמפ עזבו את הבית הלבן לאחר שדונלד טראמפ הפסיד לביידן בבחירות 2020. השניים עברו מאז למיאמי, שם קושנר מנהל חברת השקעות גלובלית בשווי 3 מיליארד דולר.

קושנר אמר שהוא "נבוך" מהמועמדות. "בזכות המנהיגים בעלי הזון והמאמצים של מיליוני ישראלים וערבים, הסכמי אברהם ממשיכים להתחזק, מה שהופך את המזרח התיכון - ואת העולם - למקום בטוח יותר ומשגשג יותר", אמר ל'ניו יורק פוסט'.

ג'ארד קושנר אבי ברקוביץ פרס נובל לשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}