ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לרכך את התדמית

טאליבן אסר על לוחמיו להביא נשק ליריד השעשועים

הטליבאן אוסר על לוחמיו לשאת נשק בפארקים הציבוריים באפגניסטן. המהלך של הארגון שנטל לפני מספר חודשים את השליטה במדינה, נועד גם להרגיע את התושבים המפוחדים וכן לשפר את התדמית בעיני המערב

טאליבן אסר על לוחמיו להביא נשק ליריד השעשועים
אחד מאנשי הטליבאן אוחז במשגר צילום: מתוך הסרטון

לוחמי הטליבאן לא יורשו עוד לשאת את נשקם האישי בפארקי שעשועים באפגניסטן, כך הודיע דובר הטאליבן, במה שנראה כמאמץ נוסף של הארגון שנטל את המושכות במדינה בקיץ האחרון לרכך את תדמיתו בעיני המערב החשדן. 

לוחמי הטליבאן, שרבים מהם בילו את רוב חייהם בהתקוממות בת 20 שנה נגד הממשלה שנתמכה על ידי ארה"ב, נהרו לפארקי שעשועים בערים האפגניות עליהן השתלטו באוגוסט האחרון. "המוג'אהדין של האמירות האסלאמית אינם מורשים להיכנס לפארקי שעשועים עם נשק, מדי צבא וכלי רכב", כתב הדובר הראשי של הטליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, בטוויטר. "הם מחויבים לציית לכל הכללים והתקנות של פארקי שעשועים".

מאז שנטלו את המושכות באפגניסטן באוגוסט האחרון, אנשי הטאליבן ניסו להציג פנים מתונות יותר לעולם המערבי, כאשר הקבינט מתמודד עם משבר הומניטרי. אטרקציה מיוחדת הייתה עבור לוחמי הטליבאן בפארקי השעשועים הגדולים בקאבול ופארק על שפת המים במאגר קרגה, בפאתיה המערביים של העיר. הלוחמים נראו אוחזים ברובים אוטומטיים בתור לטיולים בספינות פיראטים, כשמשפחות מביטות בהם בעצבנות.

רוב הלוחמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, מעולם לא היו בקאבול הבירה עד שהטליבאן השתלט על הבירה ב-15 באוגוסט, וחלקם היו להוטים לבקר בפארק השעשועים לפני שימונו לתפקידים ברחבי המדינה.

יריד אפגניסטן נשיאת נשק טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד