י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לצד הסתייגות

משרד המשפטים קבע: אין מניעה לקדם את פשרת אביתר

משרד המשפטים קובע כי אפשר לקדם את מתווה אביתר, זאת תוך הסתייגות כי "לא מדובר בדרך המלך", אך במקרים ייחודיים ניתן לפעול כך | ההחלטה מתקבלת בתום דיון שנערך השבוע במשרד | במסמך שהופץ לאחר מכן נכתב כי הדברים על דעתו של היועמ"ש היוצא מנדלבליט

משרד המשפטים קבע: אין מניעה לקדם את פשרת אביתר
תושבי המאחז אביתר עוזבים את המקום צילום: באדיבות המצלם

‏משרד המשפטים קבע כי אין מניעה משפטית לקדם את פשרת אביתר. זאת תוך הסתייגות כי "לא מדובר בדרך המלך", אך במקרים ייחודיים ניתן לפעול כך. כך דיווחה מוריה אסרף בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, ‏כעת ההחלטה נמצאת בידיים של שר הביטחון, שבימים האחרונים הבטיח להמשיך ולקדם את מתווה הפשרה. ההליך יעבוד כך: גנץ יקדם את ההכרזה על האדמות, יפתחו 45 יום לעררים ובמקביל יקודם צו תכנון מיוחד. זאת כפוף לאישורו של יועמ״ש איו״ש ותוך שמירה על בניה "זמנית" עד להכרעה סופית בעניין העררים.

‏המשנה ליועמ"ש, כרמית יוליס, אמרה בדיון כי "הגם שהנושא מעלה קשיים משפטיים אין מניעה משפטית לקדם את המתווה וזאת לאור הייחודיות של המקרה". היא מוסיפה שהעובדה שיש זירוז בלוחות הזמנים (צו תכנון מיוחד יעשה במקביל לבירור העררים שיוגשו) יש חשיבות יתרה במתן הזדמנות נאותה להגשת התנגדויות.

כזכור, באוקטובר אשתקד המנהל האזרחי סיים את בדיקת הסקר באדמת "אביתר" סמוך לצומת תפוח בשומרון, ומצא כי כ-60 דונמים מהשטח התגלו כאדמות מדינה שניתן להקים עליהן יישוב חדש. כזכור לאחר שנסגר בשנה שעברה הסכם בין התושבים לצבא והאזרחים עזבו מרצון, נערכה סקירת קרקעות של אדמות המאחז אביתר - ולפיו רוב השטח הוא אדמת מדינה, עליו ניתן להקים ישוב.

משרד המשפטים אביתר בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}