ארה"ב: מושבי בטיחות הצילו ב-2011 חיי 12,000 ילדים
על פי סקר בארה"ב: 91% מהילדים שמתחת לגיל 13 חגורים בזמן הנהיגה • ועדיין - תאונות הדרכים הם הגורם הראשון לתמותת ילדים בארה"ב
- אור ירוק
- ט"ו תמוז התשע"ג
חגורת בטיחות
סקר חדש שנערך בארה"ב מצא כי 91% מהילדים עד גיל 13 חגורים בזמן הנסיעה במושבי בטיחות, בוסטרים וחגורות בטיחות. עם זאת, מנתוני הארגון האמריקאי לבטיחות הדרכים (n.h.t.s.a) עולה, כי 25% מהילדים בגילאי 4 עד 7, נחגרו בחגורות רגילות שאינן מתאימות להם במקום במושבי בטיחות כפי שצריך להיות.
נתון מדאיג נוסף הוא, כי תאונות דרכים ממשיכות להוות את הגורם הראשון בתמותת ילדים עד גיל 13, עם יותר מ-939 הרוגים בשנת 2011. השימוש במושבי בטיחות מתאימים מהווה צעד חשוב שהורים יכולים לנקוט בו כדי לסייע להורדת מספר זה. ההערכות ב-NHTSA הן, כי השימוש הנכון במושבי הבטיחות הציל את חייהם של כ-12,000 ילדים בשנת 2011.
בין השנים 2003-2012, נפגעים בישראל בממוצע מידי שנה 2,750 ילדים (גילאי 0-14) בתאונות דרכים כשהם נוסעים ברכב. מידי שנה נהרגים בממוצע 14 ילדים כנוסעים ברכב וכ-75 ילדים נפצעים באורח קשה.
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה, כי 77% מהילדים שנפגעים בתאונות דרכים, נסעו בכלי הרכב בזמן התאונה ובסך הכול, ילדים מהווים כרבע מנוסעי הרכב, שנפגעו בתאונות דרכים.
עמותת אור ירוק: "בשנת 2012 חלה עליה במספר הילדים שנהרגו. במקרים רבים ילדים נפגעים ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות בכלל ובמושבי בטיחות המתאימים להם בפרט. לו הייתה אכיפה מוגברת יותר בתוך הערים, בנושא חגורת בטיחות ומושבי בטיחות, ניתן היה לצמצם את התופעה ולהציל את חייהם של הילדים".
נתון מדאיג נוסף הוא, כי תאונות דרכים ממשיכות להוות את הגורם הראשון בתמותת ילדים עד גיל 13, עם יותר מ-939 הרוגים בשנת 2011. השימוש במושבי בטיחות מתאימים מהווה צעד חשוב שהורים יכולים לנקוט בו כדי לסייע להורדת מספר זה. ההערכות ב-NHTSA הן, כי השימוש הנכון במושבי הבטיחות הציל את חייהם של כ-12,000 ילדים בשנת 2011.
בין השנים 2003-2012, נפגעים בישראל בממוצע מידי שנה 2,750 ילדים (גילאי 0-14) בתאונות דרכים כשהם נוסעים ברכב. מידי שנה נהרגים בממוצע 14 ילדים כנוסעים ברכב וכ-75 ילדים נפצעים באורח קשה.
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה, כי 77% מהילדים שנפגעים בתאונות דרכים, נסעו בכלי הרכב בזמן התאונה ובסך הכול, ילדים מהווים כרבע מנוסעי הרכב, שנפגעו בתאונות דרכים.
עמותת אור ירוק: "בשנת 2012 חלה עליה במספר הילדים שנהרגו. במקרים רבים ילדים נפגעים ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות בכלל ובמושבי בטיחות המתאימים להם בפרט. לו הייתה אכיפה מוגברת יותר בתוך הערים, בנושא חגורת בטיחות ומושבי בטיחות, ניתן היה לצמצם את התופעה ולהציל את חייהם של הילדים".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות