כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

'תג מחיר' באבו גוש: 28 כלי רכב חובלו • "ערבים החוצה"

צמיגי 28 כלי רכב נוקבו הלילה ביישוב המעורב אבו-גוש • במקום רוססו כתובות נאצה, ביניהם: "ערבים החוצה" • בנט גינה: "מעשה לא מוסרי. לא נאפשר להם להצליח"

האירוע ביפו. צילום: Yaffa48.com
האירוע ביפו. צילום: Yaffa48.com

אירוע חריג התרחש הלילה (שלישי) ביישוב אבו גוש: צמיגי 28 כלי רכב נוקבו ובמקום רוססו כתובות כמו "התבוללות" ו"ערבים החוצה". אבו גוש הוא יישוב מעורב, ומתגוררים בו יהודים וערבים. גם בימי האינתיפאדה שמרו הערבים שם על ניטרליות.

הידיעה על המקרה הכתה בהלם את המשטרה, כיוון, שכאמור, החיים במקום התנהלו על מי מנוחות עד כה. גורמים במשטרה אמרו לאתר 'וואלה': "אם אכן מדובר באירוע פשיעה לאומית, הדבר הזה פוגע במרקם הדו-קיום ובחיים המשותפים של ערבים ויהודים בכפר הידידותי. המשטרה רואה זאת בחומרה רבה ותקדיש מאמצים גדולים, כפי שהיא עושה עד כה, להגיע למבצעים, ללכוד אותם ולמצות עימם את הדין".

שלשום הסמיך הקבינט המדיני-בטחוני את שר הביטחון להכריז על פעילות "תג מחיר" כ"התאחדות בלתי מותרת", דבר שאמור לתת בידי הרשויות את הכלים החוקיים בכדי להיאבק בתופעה.

בשבוע האחרון אירעו בירושלים וביפו פעולות שעל פי החשד הינם פשיעה לאומית שבוצעה על ידי יהודים.

יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, הגיב לדברים בדף הפייסבוק שלו וכתב: "תג מחיר - מעשה לא מוסרי ולא יהודי יש קבוצה קטנה של חורשי-רעה שרוצים לייצר שרשרת של שנאה ואלימות בין ערבים ליהודים בארץ שלנו. קבוצה שנותנת כלים בידי שונאינו בעולם להשחרת פנינו.
לא נאפשר להם להצליח".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, התייחס במהלך ביקור בכנסת לאירועים. לדבריו, משטרת ישראל מציבה את המאבק בתופעה בראש סדר העדיפויות. כמו כן, הודיע המפכ"ל כי בקרוב צפויים מעצרים של החשודים במעשה.

בימים אלה מוקמת יחידה מיוחדת במחוז ש"י, אשר תהיה אמונה על מיגור התופעה. "אי אפשר להפריז בחומרת המעשים", אמר המפכ"ל. "מספר כתבי האישום שהוגשו בנושא בשנה האחרונה הוא מספר שיא, אך זה עדיין מעט ויש לנו עוד הרבה עבודה".
תג מחיר כלי רכב אבו גוש פשיעה לאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}