ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ביהמ"ש המחוזי: המשטרה מרבה להגיש ערעורי סרק

אחרי כשבוע במעצר הורה בית המשפט המחוזי לשחרר חשוד בהצתת שדה קוצים של ערבי • השופט וינוגרד: "לא זכורה לי תקופה מרובה כל כך בעררי סרק מצד המשטרה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה כי החשוד החמישי בפרשת הצתת שדה ערבי בכפר זיף בדרום הר חברון, ישוחרר ממעצרו. אתמול (א) האריך בית משפט השלום את מעצרו של החשוד עד ליום רביעי הקרוב, זאת לאחר שלטענת המשטרה היא לא הספיקה לבצע את פעולות החקירה הנדרשות עקב העררים בעניינו של החשוד אליהם היתה צריכה להגיע. בעקבות כך הגישו בעמותת 'חננו' ערר לביהמ"ש המחוזי, ערר שכאמור התקבל היום על ידי השופט רם וינוגרד.

כזכור, ביום שלישי שעבר הרסו כוחות הביטחון בית בחוות מעון שבדרום הר חברון. לטענת המשטרה, בעקבות ההרס הוצת שדה קוצים הנמצא בבעלות ערבי מהכפר זיף, הסמוך לחוות מעון. כשעתיים לאחר ההצתה עצרו כוחות הביטחון, שנפרסו באזור בכדי להבטיח אי פגיעה בערביי האזור כתגובה להרס, רכב ובו חמישה צעירים יהודים, שניים מתוכם קטינים, בחשד למעורבות בהצתה.

יום לאחר מכן הורה בית המשפט לשחרר ארבעה מתוך חמשת החשודים, מכיוון שלא היה כל בסיס לקשירתם למעשה. נהג הרכב נותר במעצר בכדי לאפשר למשטרה להשלים את פעולות החקירה הנדרשות. המשטרה הגישה ערר על שחרורם של הארבעה, ערר שנדחה על ידי בית המשפט המחוזי. בהמשך הוארך שוב מעצרו של נהג הרכב וכן נדחה ערר של עמותת 'חננו' בדבר הארכת מעצרו. אתמול כאמור, הוארך שוב מעצרו של הנהג עד ליום רביעי, בעקבות ההחלטה שוב הגישו ב'חננו' ערר.

בדיון שהתקיים היום בביהמ"ש המחוזי, קיבל השופט רם וינוגרד את ערעורה של עמותת 'חננו'. השופט קיבל את טענתו של עו"ד בן גביר לפיה מגוחך לטעון כי לא היה למשטרה די זמן לחקור את החשוד, כיוון שהיא התייצבה לדיונים בעררים שהוגשו. לדברי עו"ד בן גביר, לדיונים התייצב חוקר אחד בלבד ובנוסף את אחד העררים הגישה המשטרה בעצמה. לבקשת המשטרה, דחה השופט את שחרורו של החשוד עד השעה 4 בכדי לאפשר למשטרה לסיים פעולת חקירה שלדבריה נדרש שהחשוד יהיה במעצר. למרות זאת, החשוד שוחרר כבר בשעות הצהריים המוקדמות.

בהחלטתו כתב השופט וינוגרד, "אעיר כי המשיבה אכן אינה יכולה להעלות את הטענה שלנוכח ערר שהוגש על ידה היא זקוקה לפרק זמן נוסף לעריכת החקירה. והדברים קל וחומר על רקע תוצאות הערר ועל רקע המגמה הברורה של המשטרה להגיש עררים רבים ללא כל הצדקה בתקופה האחרונה". בעל פה הוסיף השופט וינוגרד שאכן לא זכורה לו תקופה מרובה כל כך בעררי סרק מצד המשטרה.

בתגובה להחלטה אמר עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את החשוד מטעם 'חננו': "מזה כמה שבועות שאנחנו מרגישים מגמת עליה במעצרים של צעירי הגבעות ופעילי ימין, וכן התנהלות חסרת כל בסיס משפטי כאשר המשטרה והפרקליטות מציפים את בית המשפט בשלל בקשות סרק. אני מקווה שבעקבות החלטתו של בית המשפט המחוזי מהיום והחלטות נוספות שעמותת חננו קיבלה בשבועות האחרונים, יפנימו במשטרה את המסר, ויפסיקו לעצור לשווא את הצעירים, במקביל יוגשו תביעות כנגד המשטרה בגין אותה התנכלות. עצוב מאוד ששר מטעמו של ליברמן עומד היום בראש המערכת וזה לא מפריע לשוטרים, לרדוף ולהתנכל לאנשי ימין. ההתנכלות הזאת חייבת להיפסק".
שחרור סרק חשודים הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד