ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

השר לאיכות סביבה עמיר פרץ: "ב-2013 אין תקציב לגריטת רכבים"

בתשובה לשאילתא שהציג חבר הכנסת בוז'י הרצוג, טען השר לאיכות הסביבה, כי מכיוון שהתכנית לגריטת רכבים אינה נמצאת בבסיס תקציב המשרד, לא ניתן לה כל תקציב השנה

גריטה
גריטה

חבר הכנסת בוז'י הרצוג, הציג בפני מליאת הכנסת שאילתא הנוגעת לתכנית לגריטת כלי רכב. הגריטה מאפשרת לבעלי רכבים ישנים להביא לגריטה את רכבם ועל ידי כך להפחית את זיהום האוויר ולהוריד מכוניות שאינן בטיחותיות מהכביש. חבר הכנסת הרצוג ציין, כי התכנית במדינת ישראל הופסקה בחודש ינואר והוא ביקש לדעת מדוע היא הופסקה ומה ניתן לעשות בכדי להפעיל אותה שוב.

אל חבר הכנסת הרצוג הצטרפו גם חבר הכנסת דב חנין וגם חבר הכנסת משה גפני, שציין כי מאחר ותקציב המדינה מספיק רק לכמות קטנה ביותר של רכבים לגריטה, נוצר חוסר אמינות של הציבור, שפעמים רבות מבקש להביא את רכבו לגריטה אך המדינה דוחה את בקשתו.

השר לאיכות הסביבה עמיר פרץ, ציין כי תכנית הגריטה היא אחת התכניות המוצלחות ביותר בישראל כיוון שהיא מקלה על העומס בכבישים, מעלה את רמת הבטיחות בדרכים ומפחיתה את זיהום האוויר.

יחד עם זאת ציין השר, כי בשנת 2013 אין תקציב לתכנית הגריטה כיוון שהיא לא נמצאת בבסיס התקציב של המשרד. פרץ אמר כי המשרד הגיש בקשה לתקציב לתכנית הגריטה לוועדת החריגים, אך בקשה זו נדחתה.

בנוסף אמר השר פרץ כי "התקציב לתכנית הגריטה הוא 18 מליון שקלים, ובתוך חודש עד חודשיים הוא מתכלה. שיתוף הפעולה של האזרחים מדהים, הם באמת מעוניינים להיות שותפים בתכנית זו ואני מאד מקווה שיימצאו התקציבים הראויים לכך". כמו כן ציין פרץ: "להערכתי צריך לפחות כ-30–35 מיליון שקלים לתכנית הגריטה, אבל אני מאוד מקווה שנקבל את 18 המיליון שהיו מיועדים ל-2013".

בנוגע לחוסר האמינות של הציבור בתכנית הגריטה אמר פרץ כי "טפטוף הכספים לתכנית הביא למצב שחוסר האמינות היה קשה כל כך, שהיה עדיף לא להתחיל עם הטפטוף הזה". השר ציין כי יש צורך בתקציב בהיקף מכובד "כדי שלפחות כל אותם אלפים שמגיעים בהתחלה ייקלטו והרכבים שלהם יימסרו למקומות הנכונים – אחרת באים 20 איש, מתוכם צריך לבחור רק עשרה".

עמותת אור ירוק: "הרכבים הישנים מהווים סכנה בטיחותית. מדובר ברכבים חסרי מערכות בטיחותיות לרכב כמו כריות אויר, מערכת בקרת בלימה ומערכת בקרת יציבות, המהוות כיום סטנדרט במכוניות חדשות רבות. בנוסף, סובלים הרכבים הישנים מבלאי, בעיות תחזוקה וחלפים ואף אינם עברו מבחני ריסוק. לכן, על המדינה למצוא את התקציב בכדי להמשיך את תכנית הגריטה, שמעלה את רמת הבטיחות בדרכים ויכולה להציל חיי אדם".
גריטה רכבים עמיר פרץ תקציב שאילתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד