ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות

מי לא אוהב את הגבאי של שלום רוקח ואת מי ניצח יצחק נחשוני? • מי קיבל 100 אלף דולר ומי זכה בחוזה של מיליונים? • בואו להכיר את לייבל'ה, האיש שיודע הכל

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות



שלום עליכם

החתן שלום רוקח, נכדו הבכור של האדמו"ר מבעלזא, כבר מתהלך ברחובות בני-ברק, שם הוא מתגורר, עם גבאי. הסיבה: מנהג בית ויז'ניץ להצמיד לכל נכד גבאי מלווה.

ביום רביעי בבוקר טבל ב'מקווה רייכמן' והתפלל שחרית בבית המדרש של החסידות ברחוב בעלזא 5, יחד עם חמיו, הרב יחיאל מאיר פאנעט.

אלא שהחותן מתנגד להצטרפותו של גבאי. הוא מוכן לשמש כגבאי בעצמו, ובלבד שיניחו לילד.


מתרגל לחיים בבני-ברק. שלום רוקח

אשרי, יתום אני

בירושלים קיים מוסד מכובד וותיק בו לומדות בנות יתומות. באחד הימים צילצל הטלפון של המנהל - ובצד השני, הפתעה: הגבאי של האדמו"ר מויז'ניץ. "האדמו"ר מבקש שתגיע אליו מתי שתתפנה", שח לו. מנהל המוסד אמנם אינו חסיד ויז'ניץ, אבל כשהאדמו"ר מבקש - מגיעים.

"יש לי בחור יתום מאב בישיבה", סיפר האדמו"ר למנהל, ״אולי תוכל לשדך לו שידוך טוב?"

המנהל חקר ודרש בפרטים, חזר למוסד - ואחרי יום בישר: יש הצעה. אחרי שבוע, מזל-טוב, יש שידוך. אבל רגע לפני ששוברים את הצלחת, אומר המנהל לאדמו"ר: "יש בעיה. למשפחת הכלה אין שקל בכיס. איך יחתנו את הזוג, היכן יתגוררו?"

"כמה צריך", שואל האדמו"ר, "כדי לחתנם בכבוד?"

המנהל מחשב ועונה: "צריך 100 אלף דולר כדי לארגן לזוג היתום דירה צנועה, רהיטים וחתונה".

"שמע", אומר הרבי הצדיק. "כשאביו של הבחור נפטר, הלכתי לנחמו והבטחתי לו שאני אהיה האבא שלו. אני אדאג לו כמו שאני דואג לבני. העניין יטופל".

כבר למחרת הופתע המנהל, כשגבאי נכנס אל משרדו בירושלים עם מעטפה גדולה ובפנים 100 אלף דולר. "הרב'ה שלח", אמר הגבאי, "וביקש שתדאג שלא יחסר דבר".

החתונה בקרוב. מי שיוליך את היתום לחופה יהיה, כמובן, האדמו״ר.

לנופף ולנפנף

האדמו"ר מבעלזא שאל את הגבאי שמעון וולף: "מתי אקח מזל טוב מהאורחים?"

השיב לו הגבאי: "אפשר לנופף עם הידיים, לקהל ולהסתפק בכך..."

בתגובה, השיב לו האדמו"ר בציניות: "בחתונות של הילדים שלך תנופף בידיים... אני רוצה לקבל באופן אישי, כל אחד".

כל הקודם זוכה

היום, ממש בצהרי שישי, מחתן העיתונאי יצחק נחשוני, העורך הראשי של 'מרכז העניינים', את בנו אלעזר ניסן (אח של קובי, הלענייני חרדים של YNET, ויהודה, סמנכ"ל 'משפחה') בגן הדסים שבפאתי מודיעין-עלית.

באותו זמן בדיוק מתחתן העיתונאי ארז ליבנה, הלענייני חרדים של 'ידיעות רמת גן'.

מי שנקלע למצוקה היה רבה הראשי של תל-אביב, הרב ישראל מאיר לאו. ככה זה כששניים פונים אליך בבקשה שתסדר אצלם קידושין, במקומות שונים ובזמן לא גמיש.

אז מה עושים? מסדרים אצל הראשון שביקש. אצל נחשוני.

ואם שאלתם: גם ארז ליבנה הסתדר עם רב...


קדם וזכה. יצחק נחשוני (משמאל)

פה קבור הכלב

יהודה שליזינגר, הלענייני חרדים של 'ישראל היום', נתקע השבוע בצהרי יום במעלית, כשהיה בדרכו לאסוף את הזאטוט מהגן, וצייץ לחבריו: "מחלצים בדרך. אני נושם נשימות אחרונות. מקווה שאשרוד. מזל שלפחות יש קליטה".

רגע אחרי שיודה משי זהב התעניין "איזה מספר שקית של זק"א להכין לך?" - הוא חולץ בשלום, ושיגר את התובנה הבאה: "בפעם הבאה שאתם לוקחים את הילד מהגן, צאו כמה דקות קודם. אי אפשר לדעת איפה נתקעים והשיחה לגננת על האיחור נשמעת כמו: הכלב אכל לי את השיעורי בית".

מתי, וואטס-אפ?

לראש עיריית בית-שמש, מוישה אבוטבול, יש דובר שלייבל'ה מאוד אוהב: מתי רוזנצוויג. אבל, יש בעיה קטנה. בתחילת השבוע לייבל'ה מגלה שהוא בלתי ניתן להשגה. במספר אחד - לא עונה. הטלפון השני? לא עונה. גם ל-SMS אין תגובה. בסוף הוא ענה רק באמצעות תיבת המייל.

• מתי, היום כל דובר מגיב מיד בוואטס-אפ. מה קרה?

"אנחנו דתיים וזה חלק מהמחיר שאנחנו משלמים".

• אבל בעבר השתמשת בתוכנה.

"חזרתי בתשובה".

לייבל'ה חושב שאם כבר חוזרים בתשובה, אז צריך ללכת עד הסוף: יוני דואר.


חזר בתשובה. מתי רוזנצוויג (מימין), הבוס וחבר

תאונת עבודה

האיש הכי מצחיק בבני-ברק, הבדרן שאול חיון, הוזמן להנחות בר-מצווה במשפחה של עורכי דין חרדים. רוב המשתתפים היו, כמה צפוי, קולגות, והמנחה קיבל רשימה מוכנה מראש את מי להזמין לברך ואיך 'לעקוץ'. את זה להזמין במבטא תימני, אמרו לו, ואת ההוא במבטא הונגרי.

על אחי האם, עורך דין גם הוא, נרשם: להזמין בסגנון 'צפונבוני'.

חיון פצח פיו כמיטב יכולתו, אלא שהאורח איבד, כנראה, יחד עם התיאבון גם את חוש ההומור, והשתולל מכעס: "אתה חושב שזה מצחיק?"

עכשיו חיון מתמודד עם תביעה של 5,000 שקל.

מבשלים צ'ולנט

מי שעקב אחרי ישיבת המועצה הדרמטית באלעד בליל שישי שעבר ושאל את עצמו: איך אושר התקציב, כולל כסף לעובדי העירייה, למרות שראש העיר התנגד? הנה התשובה: הצ'ולנט שהביא יו"ר ועד העובדים, תומר כהן.

איך לייבל'ה יודע? תראו בעצמכם איך נראה דיון על כספים בישיבת מועצה.

אפיקים חדשים

ב'היימשע עסן' שבשכונת רחביה חגגו חבר מועצת עיריית ביתר-עלית ישראל פכטר, האיש שאם ללייבל'ה היה לב רחב כמו שלו, הוא היה צריך לקנות חולצה במידה הכי גדולה שיש בשוק, והעיתונאית שרה פכטר, בר-מצווה לבנם.

באו לברך: ראש העיר מאיר רובינשטיין, חברי המועצה, אנשי עסקים, חברים וגם אנשי משרד הפירסום 'אפיקים' של יגאל רווח, הראו נוכחות והסתובבו כמו מחותנים.

הסיבה: פכטר, בעבר עיתונאית ב'בקהילה' ובעלת טור ב-YNET ועד לאחרונה כתבת ב'קו עיתונות דתית', מונתה ממש כעת למנהלת מחלקת היח"צ של המשרד.

ב'קו עיתונות' סירבו לוותר עליה. אז היא הותירה ירושה - טור.


ישראל פכטר וחברים. צילום: בועז לב ארי

ועוד אומרים שהוא לא עובד

ביום רביעי בצהרים העמיס העיתונאי והסופר בנימין ליפקין, העורך הראשי של היומון 'המבשר' ומגיש תכנית ברדיו 'קול חי', את כל המשפוחה על מיניבוס ונחת ב'מסעדת 770' בכפר חב"ד, שם נחגגה הכנסתו בבריתו של אברהם אבינו של הבן התשיעי, בדיוק ביום ההולדת של אם הבנים.

הגיעו לצפות ב'מציצה בפה' של המוהל מנחם פליישמן: העיתונאי ידידיה מאיר, עורך אתר 'שטורעם.נט' יאיר בורוכוב, יועץ התקשורת של הרב יונה מצגר אבי בלומנטל, דובר חב"ד מנחם ברוד, העורך הראשי של רשת 'קו עיתונות' ינון פלאח, מנהל מחלקת היח"צ של משרד הפירסום 'בולטון פוטנציאל' בני גרנות, העיתונאי ומבקר האוכל הרצל קוסיאשווילי, איש היח"צ ודובר עיריית ביתר עלית משה פרידמן, העורך הראשי של אתר 'בחדרי חרדים' דוד רוטנברג, עו"ד מרדכי ציבין, חברי מערכת 'המבשר', כולל העורך האחראי יום טוב רובין ואיש השיווק חיים קליגר.

השקיפו על כולם מגובה קומה שנייה: שרוליק, מוישה ויענקי פרוש.

נבצר מהם: החברים לשעבר מעיתון 'בקהילה' (בגלל הפרישה בטריקת דלת) והחברים מעיתון 'משפחה' (בגלל הסגירה של יום רביעי).

• בנימין, מתי מנחה-מעריב במניין הפרטי של משפחת ליפקין?

"כעת חלק עדיין קטנים. אז הגדולים בישיבה, וכל יום בבית הכנסת עם הקטנים, ומתוך כוונה עמוקה במילים: על ניסך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך בכל עת".

רוקד על כל החתונות

מי שחיפש ביום רביעי בלילה את ח"כ משה גפני מדגל התורה יכול היה למצוא אותו דווקא בכפר חב"ד, שם חגגו מאות אורחים את שמחת החתונה של בת העסקן החב"די זלמן וולף מקרית מלאכי, עם בנו של איש 'החברא קדישא' מנחם וייספיש מירושלים.

בשמחה השתתפו רבנים, כשלצידם שרי ממשלה, חברי כנסת ואנשי תקשורת שהגיעו לאחל 'מזל טוב' לזלמן, האיש המקשר בין חב"ד לכנסת.


מקושרים. מוישה וזלמן

לייבל'ה שיחק טוטו ניחושים מי-הוא-מי, אבל הצליח לזהות מהכנסת רק את שר התיירות עוזי לנדאו, שר התחבורה ישראל כ"ץ, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, וסגן שר הבטחון דני דנון, ומהתקשורת את אריה גולן (רשת ב), דובי גלהר, ואליעזר ראוכברגר (יתד נאמן).

בדרך לחפש את י', בן דוד של הכלה ופרח הטייס החרדי הראשון של חיל האוויר, שמככב היום בשער 'ידיעות אחרונות', פגש לייבל'ה את הרב יענקל'ה גלויברמן, האיש ש"כולם רודפים אחרי כדי שאחתן אותם".

• יענקל'ה, חיתנת גם פה?

"לא צריך להגזים".

חוזה המיליונים של האורח

וכמה צלילים מעולם המוסיקה:

• מוטי שטיינמץ, אברך חסידי, התארח בסעודת ליל שבת ב'מלונית רובי בנט', ביתו של מעבד המוזיקה ואיש התזמורת רובי בנט, המכונה כך על שום עשרות האורחים הסועדים על שולחנו בכל שבת. כשכובד האורח לשיר, נשמטה לסת הדג שעל הצלחת ונשמת הנוכחים נעתקה.

היות ובשבת לא עושים עסקים, התאפק המארח עד לאחר צאת השבת. את פרטי חוזה המיליונים שנחתם בין האורח למארחו לא נוכל לחשוף, אבל מאז כמעט בכל אירוע בו מוזמן ׳רובי ותזמורתו׳ תראו גם את מוטי שטיינמץ מנעים בקולו. רובי כבר החל בהפקת אלבום בכורה לאברך, שהספיק להתלוות אליו בארץ ומחוצה לה בדינרים ושמחות.

צלם עוזי ברק תפס את מוטי על חם • צפו:




• דיאטה-דיאטה, אבל המוסיקה ממשיכה לנגן: אחרי שהשיל כמה עשרות ק"ג - הזמר בריו חקשור ממשיך ביצירה המוסיקאלית. בריו הפך חבר של ממש לנתנאל ישראל ולא בכדי: שניהם תושבי נתניה.

הפעילות של השניים החלה בסיורים משותפים בבתי-חולים ואירועים לילדים חולים ומוגבלים. כעת הם כבר משתפים פעולה גם בחוויית היצירה: הסקיצה אותה אתם שומעים כאן היא עבודה משותפת של השניים, שבימים האחרונים נכנסו לאולפן והחלו בהקלטות.



• הקינדרלאך מכינים אלבום חדש, שלישי: אם תאזינו היטב למיקס המוגש כאן - השירים, השפה והמבטא - תגלו שמעבר לאורחים הרבים המתארחים באלבום, כמו ליפא שמלצר וישי לפידות, הקינדרלאך ׳פוזלים׳ לכיוון הדוד סם.




• השבוע הזמין אמרגנו בישראל של זמר חסידי מחו"ל, ארבעה שירים ממלחין חסידי ידוע, כולל עיבודים והפקת השירים. התמורה: 50 אלף דולר.
לייבל'ה בנימין ליפקין שלום רוקח יצחק נחשוני רובי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד