ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"החתונה נדחתה" • סיפורה של טרגדיה מחרידה

במקום ללוות את בנם הבכור לחופה, קברו אהרן שארף ורעייתו את בנם הצעיר • "הקב"ה זיכה אותי לגדל בחור מתמיד 19 שנה" • ומתי נתקל הגר"ש וואזנר במקרה מזעזע שכזה?

שלט הדחייה
שלט הדחייה



טרגדיה מחרידה אירעה בשעות הבוקר (ה), עת אותר בחור החמד משה שארף ז"ל במיטתו בישיבת טשרנוביל בבני ברק כשהוא ללא רוח חיים. אביו, המתנדב במסגרת זק"א בבלגיה, הגיע לישיבה ושם גילה את האסון, כאשר נכנס לחדר בו שהה בנו המנוח.

הרב חנניה צ'ולק, יו"ר ארגון החסד 'עזר מציון', הגיע למקום ושוחח עם האב, שלא רצה תחילה סיוע.

עם היוודע הבשורה המרה התעוררה השאלה האם לקיים את חתונת אחיו הגדול שתוכננה לערב? לאחר התייעצות עם האדמו"ר מפשווערסק, עלו בני המשפחה לבית הגר"ש וואזנר, שהכריע לדחות את האירוע.

עוד בנושא:
טרגדיה בבני-ברק: בן 20 נמצא מת בישיבה - בבוקר חתונת אחיו הבכור

עוברי אורח שחלפו סמוך לאולמי 'התמר' בבני ברק, שם אמורה הייתה להתקיים החתונה, הבחינו במודעה העצובה על ביטול החתונה. אחד מהם אמר: "אנשים שלא מכירים את המקרה בטח חושבים שמדובר בסיבה טכנית, אך אני הצטמררתי לראות את המודעה המבשרת על ביטול החתונה, בעקבות פטירת אחיו ז"ל שלמד עימי בישיבה. בבקשה, קבלו על עצמכם קבלה טובה לעילוי נשמת משה בן אהרן ז"ל". ביקש בסיום השיחה.

"רצה לתת פרנסה לאברך חסידי"

המנוח, משה יהודה לייב שארף ז"ל בן ה-20, הוא בנו של הרה"ח רבי אהרן שיבלחט"א - מחשובי קהילת פשווערסק באנטוורפן, ונכדם של הרה"ח רבי דוד שארף והרה"ח רבי נח ערבליך מזקני ונכבדי חסידות פשווערסק.

אחד מתלמידי ישיבת טשרנוביל מספר ל'בחדרי חרדים': "מוישה היה דמות מרכזית ומוסרית בישיבה, ממנו כל בחור למד איך להתנהג. כבר בשעה 6 בבוקר הוא היה יושב ולומד לפני התפילה, שגם היא הייתה דוגמה לאחרים. תמיד האיר פנים לכל אחד והקדים שלום לכל אדם. אפשר לומר שהיינו פותחים את הבוקר עם 'בוקר טוב של מוישה שארף'".

החברותות שלמדו עמו בצוותא מספרים באבל על בן עלייה אמיתי, ותלמיד חכם שחשקה נפשו בתורה ויראה.

עוד מספרים תלמידי הישיבה, כי בשבת האחרונה התקיימה שמחת העליה לתורה של אחיו החתן יהושע שארף, קודם השבת רצה משה לנסוע לבלגיה להשתתף בשמחה, אך אביו אמר לו 'הרי בכל מקרה אנחנו מגיעים לארץ אחר כך', אך הוא מצא כרטיס מוזל ולאחר שהתייעץ עם משגיח הישיבה הרב חיים משה לוי החליט לנסוע כדי להפתיע את ההורים ולשמחם.

המשגיח בירכו שיסע לשלום, וכאשר חזר לישיבה ביום ראשון, שאל אותו איך נסע לשדה התעופה, סיפר משה כי לקח אברך מהחסידות שיסיע אותו "כדי שיהיה לו פרנסה לאברך מ'היימשער יונגערמן'".

המנוח ז"לצילום: המנוח ז"ל
המנוח ז"ל


שלומוביץ מגולל: סיפורה של טרגדיה בלתי נתפסת

אושי שלומוביץ, מנכ"ל 'הצלה גוש דן', מגולל את שאירע:

"הבוקר, מעט אחרי השעה 11:30, התקבלה בנייד שלי שיחת טלפון מידידי הרב ר' חיים משה לוי, משגיח ישיבת טשרנוביל, לא תיארתי לעצמי כי שיחה זו תכניס אותי למעגל של גילויי אמונה מול טרגדיה בלתי נתפסת. בשיחה זו סיפר לי ר' חיים משה, כי אחד התלמידים בישיבתו לא התעורר מהבוקר, והבחורים שניסו להעירו לא הצליחו.

"אמרתי לו שיחייג מיד למד"א בטלפון 101 ויזעיק אמבולנס. במקביל קראתי במכשיר המירס של הצלה גוש דן ושידרתי את הקריאה, ואכן מספר מתנדבים ששהו בקרבת מקום יצאו לכתובת הישיבה ברחוב חבקוק. ראשוני המתנדבים שהגיעו למקום דיווחו כי מדובר בבחור כבן 20 שלא התעורר משנתו, והוא במצב קישיון.

"כשהתברר שאחיו של הבחור אמור להתחתן הערב, התחלתי בפעולות הכרחיות, ולשם כך יצרתי קשר עם הרב חנניה צ'ולק, אשר ידיו רב לו שנים רבות בטיפול בטרגדיות מעין אלו. במקביל, לבקשת המשגיח - יצאתי לישיבה. מספר דקות לאחר בואי, הגיעו לשם הוריו של הבחור, בתחילה ניסיתי לעכב את אביו מחוץ לחדר, אך הוא התעקש ונכנס, גם אימו אמרה לי: "היתה לי מתנה נפלאה מהקב"ה, שזיכה אותי לגדל בחור צדיק, מתמיד ועובד השם במשך 19 שנים..."

"מהבחורים בישיבה שמעתי על חבר למדן ומתמיד, ירא שמים וחסיד, ואף ציינו שבליל אמש ישב עימם עד שעה מאוחרת, ועתה הם חשים כי היתה זו מעין פרידה ממנו", מספר שלומוביץ, וממשיך: "תוך כדי נסיעה עם הרב צולק והעסקן ר' יוסי ערבליך כדי להודיע למשפחה המורחבת ששוהה בארץ לרגל השמחה, אספתי כמה מתנדבים כדי לאבטח את בשורת האיוב לסבותיו של הבחור - מתנדבים אלו נשארו צמודים לבני המשפחה עד סיום מסע הלוויה בבני ברק.

"בדרך שוחחתי בטלפון עם מפקד מרחב דן אלברט אוחיון, כדי להשיג כתב ויתור על נתיחת הגופה ולזרז את ההלוויה, מתוך מחשבה שבעוד כמה שעות אמורה להתקיים חתונת אחיו של הבחור. ואכן לאחר פעילות מאומצת של ר' חיים נוגלבלט, ר' צבי חסיד ור' מכלה גוטויין מזק"א הושג ויתור על הנתיחה.

"אך כשטלפנתי לביתו של נשיא 'הצלה גוש דן' הגר"ש הלוי וואזנר, ביקש הרב שאבוא אישית לביתו לספר לו את פרטי המקרה, כדי להכריע בקשר לקיום החתונה. ואכן, לאחר כמה דקות של עיון, הכריע הרב לדחות את החתונה לפחות עד לאחר השבעה, תוך שהוא מציין שרק לפני כשלושים שנה פגש טרגדיה דומה. הרב וואזנר הביע את הערכתו למתנדבי הארגון, ושלח את ברכתו שיזכו לאבטח רק בשמחות".
משה שארף ירא שמים טרגדיה לוויה דחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד