כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

העירייה אישרה: מנדלסון לא יקבל הקצאה בשל אפליה

סמינר מנדלסון בירושלים יאלץ לוותר על הקצאת מבנה מטעם העירייה, מאחר ולא קיבל ארבע בנות ספרדיות • שלמה רוזנשטיין: "דורש שיקבל גם את כל האשכנזיות"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מנהלי סמינר 'מנדלסון' סירבו לקבל את ארבע הבנות הספרדיות עליהן התחולל מאבק, והן נאלצו לשבת בבתיהן מאז תחילת שנת הלימודים. במקביל אישרה הערב (ה) מועצת עיריית ירושלים את סעיף התקציב בסך 10 מיליון שקל למוסד שיוקם במתחם תמיר, והיה צפוי לשמש את הסמינר.

המועצה הוסיפה תנאי להקצאה, לפיו עמותה שתסרב לקבל תלמידות - לא תוכל להתמודד.

ההצעה הונחה היום מחדש על שולחן מועצת העירייה, לאחר שהתברר כי למרות המאמצים סירבו מנהלי הסמינר לקבל את הבנות ללימודים. הניסוח החדש של ההצעה מגביל את הענקת הקרקע לסמינר שלא ממלא את חובותיו. גם בעתיד יימנע מהסמינר לקבל את ההקצאה.

"מועצת העיר מבהירה כי עמותת דרכי רחל בראשות הרב מנדלסון או כל עמותה אחרת לא יוכלו להתמודד על הקצאת המבנה שיבנה בתקציב המאושר ו/או כל מבנה אחר, ככל שיסרבו לקלוט תלמידות בהתאם להנחיות רשם, וזאת אף לאור הוראת נוהל ההקצאות העירוני", נכתב בהצעה.

עוד נדרש כי "מבקש/ת ההקצאה מקיים את מלוא חובותיו והתחייבויותיו כלפי העירייה, ו/או הגיע להסדר עם העירייה ואין לעירייה תביעות ו/או דרישות כלשהן כלפיו".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הודיע כי האישורים והליכי הבנייה אינם קשורים בשלב זה לסמינר מנדלסון, אך ההצעה תגביל את מנהלי הסמינר או כל עמותה אחרת להתמודד על ההקצאה במידה ויסרבו לקבל בנות ספרדיות מתוך מניעים גזעניים. חבר המועצה שלמה רוזנשטיין אמר בתגובה בדיון: "אני דורש שמנדלסון יקבל את כל האשכנזיות ואת כולן".

ההחלטה היא ניצחון לחבר המועצה אשר מישאלי מש"ס, שמנהל חודשים ארוכים מאבק נגד מנהלי הסמינר. מיד לאחר שעבר השבוע סעיף התקציב בוועדת הכספים - היה בטוח מישאלי כי מנהלי הסמינר יקבלו ללימודים את הבנות הספרדיות, אך תקווה זו נמוגה. לכן נאלץ להעביר את ההצעה במועצת העיר בניסוח מחודש, שיגביל קבלת הקצאות ותקציבים למוסד שיפלה תלמידות.
מנדלסון הקצאה תלמידות ספרדיות עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}