כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

פייסבוק נמצאת תחת חקירה לאחר שבת 14 התאבדה

התופעה המכוערת של בריונות מקוונת ברשתות החברתיות ממשיכה לגבות קורבנות נוספים, והפעם זו קרולינה פיצ'יו מהעיר נובארה שבצפון איטליה

פייסבוק נמצאת תחת חקירה לאחר שבת 14 התאבדה

התופעה המכוערת של בריונות מקוונת ברשתות החברתיות ממשיכה לגבות קורבנות נוספים, והפעם זו קרולינה פיצ'יו מהעיר נובארה שבצפון איטליה. פיצ'יו הייתה בת 14 כשהחליטה לשים קץ לחייה, וקפצה מחלון חדר השינה שלה בקומה השלישית. הסיבה להתאבדות ככל הנראה קשורה להתעללות המקוונת שעברה פיצ'יו בפייסבוק בימים שקדמו להתאבדות.

כל הסיפור החל בחודש ינואר כשקרולינה החליטה להיפרד מחבר שלה. לאחר הפרידה החלה מתקפה ממוקדת על פיצ'יו בפייסבוק בהנהגתו של החבר לשעבר של קרולינה ומעגל החברים שלו. תחילה הם רק הקניטו וקיללו אותה בפייסבוק, אך לאחר מכן הם העלו סרטון של פיצ'יו ממסיבה, בה היא שיכורה כלוט, וככל הנראה עושה בושות לעצמה.

בשלב זה, פיצ'יו כבר לא עמדה יותר בהתעללות הפסיכולוגית, והחליטה כי זה יותר מדי בשבילה. לפני ששמה קץ לחייה, כתבה פיצ'יו בחשבון הפייסבוק שלה כי "תסלחו לי, אני לא חזקה, אני לא יכולה להמשיך ככה יותר".

לאחר מותה נמצא בחדרה פתק שנכתב עבור חבר שלה לשעבר ובו כתוב - "האם מה שעשית לי עד כה לא מספיק? אתה גרמת לי לשלם יותר מדי פעמים".

בעקבות מקרה התאבדות הוקמו לזכרה של קרולינה דפי הנצחה בפייסבוק, ובמקביל קמה מהומה בקרב חבריה של פיצ'יו לספסל הלימודים, שהציפו את פייסבוק וטוויטר בקריאות זעזוע וכעס. רוב הכעס הופנה כנגד החבר לשעבר של פיצ'יו והשותפים שלו למעשה ההתעללות. אחת מחברותיה של פיצ'יו רשמה כי "מחר אני חייבת לחזור לבית הספר ולראות את האידיוטים הללו. אני לא מסוגלת".

בעקבות הרעש הציבורי בנובארה החליט ארגון ההורים הארצי האיטלקי להגיש תלונה כנגד פייסבוק על החלק של הרשת החברתית במותה של פיצ'יו. מנהל ארגון ההורים, אנטוניו אפיניטה, טען כי המקרה הזה הוא "הקש ששבר את גב הגמל", לאחר שבשנה שעברה ילד בן 15 התאבד ברומא לאחר שהוקנט בפייסבוק סביב נטיותיו המיניות. אפיניטה הוסיף כי "החוק האיטלקי אוסר על קטינים מתחת לגיל 18 לחתום על חוזים, ועדיין פייסבוק מחתימים קטינים על חוזים בקשר לפרטיות שלהם, ללא ידיעת הוריהם".

התובע המחוזי בנובארה, פרנצ'סקו סלוצ'ו, הצהיר כי הוא לא פוסל את האפשרות שעובדים של פייסבוק יזומנו לחקירה. הוא מעוניין לגלות איך קרה שהסרטון שבו הופיעה פיצ'יו נשאר זמין בפייסבוק למשך ימים, גם לאחר שחבריה של פיצ'יו דיווחו עליו כפוגעני. סלוצ'ו טען כי "יש הליך מסודר לגבי בקשה להסרת תכנים שמפרים את התקנון. זו בינתיים חקירה פתוחה ללא חשודים ברורים. פייסבוק עצמה אינה תחת חקירה, אך אנחנו יכולים תיאורטית לחקור עובדים של פייסבוק שלא ישתפו פעולה עם החקירה".

פייסבוק חקירה התאבדות בת 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}