ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

סוריה הודיעה: הירי על צה"ל בגולן היה מכוון

הצבא הסורי טוען לראשונה מאז פרוץ מלחמת האזרחים: הפגיעה הלילה בג'יפ של צה"ל ברמת הגולן לא הייתה טעות • הסורים טוענים: הג'יפ עבר את הגבול

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

סמוך לשעה 1:30 אחר חצות בוצע ירי מכיוון סוריה לעבר כוח צה"ל שסייר באזור תל פארס שבמרכז רמת הגולן. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לג'יפ הצבאי.

צה"ל הגיב בשיגור שני טילי 'תמוז' לעבר מקור הירי.

סוכנות הידיעות 'סאנה' הרשמית בדמשק, פירסמה ידיעה לפיה הצבא הסורי תקף והשמיד הלילה רכב משוריין של צה"ל ברמת הגולן. בדיווח מצוטט מפקד צבא סוריה הטוען כי הרכב הצה"לי חצה את הקו המפורז בין המדינות והתקדם לעבר הכפר ביר עג'אם.

גורמים בצה"ל אמרו ל'בחדרי חרדים', כי הטענה בדבר כניסת נגמ"ש לשטח המפורז היא שקרית.

בצה"ל העריכו כי נטילת האחריות על הירי היא חלק ממדיניות פעולה חדשה של משטר אסד, שהודיע בעקבות התקיפות האוויריות באפריל כי מעתה יפתח חזית התנגדות בגולן נגד ישראל.

עוד בנושא:
הגבול הסורי: אש נורתה לעבר סיור צה"ל ברמת הגולן

ההכרזה הסורית, היא הפעם הראשונה שבה משטר אסד מקבל אחריות על ירי מהגבול, אחרי יותר מ-10 תקריות בשנה האחרונה. מדובר באירוע השלישי מתחילת השבוע. שלשום נפתחה אש לעבר כוח צה"ל באזור תל חזקה, במהלך חג השבועות נורו פצצות מרגמה לעבר החרמון, ובמוצאי שבת נורתה אש מהאזור הסורי לעבר כוחות צה"ל. בכל המקרים לא היו נפגעים.

באופן רשמי ישראל לא התערבה בסכסוך הפנימי בסוריה, אולם הנשיא בשאר אסד האשים את ישראל בשיתוף פעולה עם המורדים בו. "ישראל תומכת באופן ישיר בקבוצת הטרור בשתי דרכים. ראשית, היא מעניקה להם תמיכה לוגיסטית, ובנוסף היא מסבירה להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לבצע את אותן תקיפות".

על פי פרסומים זרים ישראל ביצעה בשבועות האחרונים שתי תקיפות בסוריה, הפצצה של משלוח טילים לחיזבאללה ומרכז מחקר צבאי בדמשק. העיתון הבריטי 'סאנדיי טיימס' פרסם כי בתגובה כיוון אסד את הטילים שברשותו לכיוון תל אביב.

חיילי התותחנים הגיבו בירי מדויק של טילי 'תמוז' לעבר מקור הירי אמש. זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. בצה"ל הדגישו כי התגובה הצבאית למקרי הירי בגבול נבחנת באופן פרטני ובהתאם להערכת המצב.

הבוקר, סייר הרמטכ"ל בני גנץ יחד עם מפקד פיקוד צפון יאיר גולן בגבול. בכנס שנערך לאחר מכן בזכרון יעקב אמר גנץ: "אנו חיים במציאות שמה שמאפיין אותה זה נפיצות ורגישות".
סוריה צה''ל טיל תמוז ירי רמת הגולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד