כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

'יתד' נגד 'העדה' • "חתולי רחוב שמחפשים עכברים"

'יתד נאמן' מגיב לראשונה על דברי הבלע של הרב יהושע רוזנברגר נגד הגראי"ל שטיינמן • תוקף שתיקת הרבנים, תובע מחאה פומבית ומאיים: "תתעורר כאן מחאה בלתי נמנעת"

פוערי פה. הרב יהושע רוזנברגר. צילום: ארכיון
פוערי פה. הרב יהושע רוזנברגר. צילום: ארכיון

דברי הבלע של הרב יהושע רוזנברגר, חבר בד"צ 'העדה החרדית', נגד הגראי"ל שטיינמן ביום העצמאות זוכים הבוקר (ג) לתגובה ראשונה ביומון 'יתד נאמן'.

במאמר יוצא דופן נכתב, תחת הכותרת "הילכו שניים יחדיו?!" תוקף כותב המאמר את שתיקת ראשי ורבני 'העדה החרדית', תובע מחאה פומבית ומאיים, כי במידה ולא תהיה כזו "תתעורר כאן מחאה בלתי נמנעת". המאמר נכתב תוך התייעצות עם רבני הוועדה הרוחנית של העיתון.

"ברשות הרבים מסתובבים דרדרי רוח שמנסים לעקר את סמכותם של מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א המנווטים את הציבור החרדי בימים של גזירות על-ידי הטלת טרור בנאומי כיכרות דרשות בתי כנסת והדפסת כתבי פלסתר נאלחים ביותר שאין למטה מהם", נכתב בעיתון.

עוד בנושא:
מסר לראשי 'העדה': פרסמו הסתייגות מההתקפה על הרב שטיינמן - או חרם

"לא עת להחריש כאשר ברחוב מתגלגלים פירות באושים שמשתלחים בבבת עינה של היהדות החרדית ובהנהגה של עולם התורה לא עת לשתוק.

"במשך תקופה ארוכה צעדו הציבור התורני והעדה החרדית זה לצד זה בהערכה. למרות חילוקי הדעות בדרכי ההנהגה, נהגו המנהיגים כבוד זה בזה. רבינו הגדול מרן הגרא"מ שך זצ"ל בהספדו על כ"ק האדמו"ר מסאטמר בעל הויואל משה זצוק"ל אף ביטא את הזיקה בין חוגי החרדים לדבר ה'. במילים נוקבות הוא הבהיר כי אנו זקוקים לקול הנשמע מחוגים אלו, כי בזכותם אנחנו נמצאים היכן שאנו נמצאים.

"אבל בתקופה האחרונה חלה הסלמה חמורה ונשברו כל הכללים. יחידים בעלי מעמד מבני אותו חוג ידוע כאלה שמתעטרים בתוארים רשמיים של אותה עדה, החלו לנסות לערער את סמכות ההנהגה של עולם התורה, תוך כדי פגיעה בנפש צדיק תוך כדי עלילות בוטות ושקרים גסים.

"לו היה מדובר בגורמים לא ממוסדים החרשנו, אבל הבעיה שמדובר אמנם בחריגים אך בדמויות כביכול תורניות שנושאות תפקידים רשמיים במנגנון של חוגים אלו שפערו פיהם והקיאו דברי נאצה.

"אותם פוערי פה כנגד קדוש ישראל הם רודפי של כלל ישראל כאשר מנהיגי עולם התורה עומדים כחומה בצורה וההם צועקים 'הם מבקשים להתפשר'.

"מדובר באנשים שכדי לגדל את עצמם הם זקוקים למערכה לשם מערכה, הם חתולי רחוב שמחפשים עכברים לרדוף אחריהם או צל דמיוני אחר. הם נוטלים את אלה שמקימים תורה, בונים תורה, מחזיקים תורה, מייסדים תורה, מקרבים לתורה, בוכים על גזירות התורה, אלה שמנהלים את המערכה להצלת עולם התורה שהם מופקדים עליו ועליהם הם מטילים רפש של שקרים.

"בשעת הרת גורל כזו גם השתיקה היא נקיטת עמדה. העובדה שאותם חריגים שייכים באופן רשמי ובעלי תפקידים פורמאליים בקרב חוגים אלו, תובעת מחאה פומבית שתישמע דווקא מקרב אלו שהמנאצים והמחרפים מערכות אלוקים חיים משתמשים בשמם ובחסותם..

"אין זו דרישה מוגזמת לדרוש מחאה פומבית חד משמעית שתבקע בקול צלול מקרב אלה שמקהלם באו חובת הביעור מוטלת על מי שהשאור שהחמיץ נמצא בביתו. אמנם ידוע לנו בבירור שחלק הארי של רבני אותו חוג מתנערים מאותם אנשים וממעשיהם אבל כגוף ההתנערות הזאת טרם קיבלה ביטוי פומבי.

"כשנחצו כל הקווים האדומים אי-אפשר להיפנות לרגשנות או לפחדים ולהסתתר מאחוריהם. צריך לנקות את הפצע, לחטא אותו, לקרוא לנער בשמו", נכתב בעיתון, "חייבת להדהד כאן ההכרזה לא משלנו הם ולדאוג שזה יהיה נכון".

בסיום המאמר נכתב: "המבזה תלמיד חכם חייב נידוי, אחרת עולם התורה ייאלץ בצער ובכאב, להתעורר ולהגיב ותתעורר כאן מחאה בלתי נמנעת. היהדות התורנית לא תאפשר לסכן את קיומה ולרדוף את עולם התורה בשעתו הקשה. כל קיומנו תלוי בציות לגדולי הדור. לא ניתן לפגוע בהם עוד!".
הגראי''ל שטיינמן יהושע רוזנברגר העדה החרדית יתד נאמן מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}