ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

ישיבת הממשלה: אושר מינוי מנדלבליט

ראש הממשלה נפרד ממזכיר הממשלה צבי האוזר, ושיבח אותו על תוכנית מורשת לשימור אתרים ונכסים רוחניים שהוביל • על המזכיר החדש: "מביא איתו כישורים נרחבים"

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט

ביום שאינו שגרתי לעריכת ישיבות ממשלה (ב) מתקיימת הבוקר ישיבת הממשלה. את הישיבה פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברי הערכה לצבי האוזר, המסיים את תפקידו כמזכיר הממשלה, ובברכה למזכיר הנכנס, אביחי מנדלבליט.

"אני רוצה קודם כל לפתוח בדברים עליך, צביקה (האוזר). אתה מסיים שנים של עבודה מסורה, מקצועית, בלתי שגרתית, עם חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה ודברים שהרבה פעמים סייעו לי ולממשלה, כתוצאה מזה גם למדינה, וחלקם עוד ייוודעו בהמשך. אני חושב שאתה עשית את זה בצורה יוצאת מן הכלל, יוצאת דופן, ואני רוצה לשבח במיוחד את העובדה שאתה היוזם ובמידה רבה גם המוציא לפועל של תוכנית מורשת.

"תוכנית מורשת היא תוכנית שנועדה לקחת ולחבר את כל חלקי העם, חילונים ודתיים כאחד, סביב המורשת העתיקה והחדשה שלנו, העתיקה מימי התנ"ך ואחריתה, והחדשה - עלייתה של הציונות - לשמר את זה גם באתרים פיזיים וגם בנכסים לא חומריים, ספרותיים, ויזואליים ואחרים. אני חושב שזו מהפכה גדולה בביצור היסודות המשותפים לנו שמגדירים את הסיבה שבגללה אנחנו פה וכמובן מבטיחים את ההזדהות של הדורות הבאים עם המפעל הציוני והיהודי.

"אני זוכר שאתה העלית את הרעיון הראשון של שימור אתרים ראשוני בקדנציה הראשונה שלי כראש ממשלה, חמישים אתרים וביניהם תל-חי - ואז זה התפתח, בלי עין הרע. זה בזכותך ואני רוצה להודות לך גם על כך, ובשם הממשלה כולה ואני מאמין גם שמהעם".

מכאן עבר נתניהו לברך את המזכיר הנכנס.

"למלא את מקומך זה לא דבר פשוט, אבל חיפשתי אדם שיש לו רקע לא פחות מרשים, וביקשתי מהאלוף אביחי מנדלבליט, שהוא היה הפרקליט הצבאי הראשי, לעשות זאת. אני בטוח שהוא מביא איתו כישורים נרחבים למשימה הזו, משפטיים ואחרים, גם הכרה של הנושאים הביטחוניים שגם עניינו אותך מאוד, ואני אביא את מינויו בפני הממשלה היום בתקווה ובברכת הצלחה שתמשיך את ההצלחה שלך".

הממשלה אישרה בישיבתה את מינויו של מנדלבליט.
בנימין נתניהו צביקה האוזר אביחי מנדלבליט מזכיר ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד