בתוך 4 חודשים: 50 איש נהרגו בתאונות בערים
בתוך ארבעה חודשים בלבד – 50 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בערים • עליה של 56% אחוז ביחס למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2012 • יותר מ-200 רחובות אדומים
- אור ירוק
- כ"ה אייר התשע"ג
צילום: פלאש 90
56 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2013 בתאונות דרכים בערים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק". מדובר בעליה מדאיגה וחדה של 56% במספר ההרוגים, ביחס ל-32 ההרוגים שנרשמו בערים, בתקופה המקבילה בשנת 2012 (בהתאם לנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, 28.04.2013).
בסוף שנת 2012, סימנה משטרת ישראל, כ-200 רחובות אדומים ומסוכנים, בכ-40 ערים ברחבי המדינה, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם 200 רחובות נרשמו תאונות חמורות רבות יחסית, ומספר גבוה של עבירות כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.
על פי הנתונים, באותם "רחובות אדומים", נרשמו 1,150 תאונות חמורות ו-11,297 תאונות דרכים בסך הכול.
אחת הסיבות האפשריות לעלייה במספר התאונות בתחומי הערים היא הקיצוץ בתקציב פרויקט מתנדבים בתנועה, שהביא להשבתת ניידות תנועה רבות ברחבי הערים בארץ. לאחרונה, הפרויקט, כאשר איבד 42 ניידות כתוצאה מבלאי כלי הרכב וכיום, נמצאות רק 63 ניידות בשירות המתנדבים והמספר הולך ויורד. מדובר בניידות ישנות בעלות קילומטראז' גבוה, שסובלות מבעיות תקינות ואחזקה ומחוסר תקציב, אך לא הוחלפו בחדשות בגלל מחסור בתקציב המשטרה. במצב שנוצר כ-2,700 מתנדבים שיכלו למנוע תאונות דרכים לא יכולים להמשיך לפעול בתוך הערים והקהילות שבהם הם גרים וחיים.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנחנו במצב חירום לאומי! ממשלת ישראל לא יכולה להטיל את כל האחריות על הנהגים ולכן, עליה להשקיע משאבים בהגברת האכיפה בערים. הגברת האכיפה באותם רחובות "אדומים", והגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".
על פי הנתונים, תל אביב היא העיר בה מספר תאונות הדרכים הוא הגבוה ביותר בארץ עם 335 תאונות חמורות ו-3,692 תאונות בסה"כ. הרחוב המסוכן ביותר בתל אביב הוא רחוב קיבוץ גלויות, בו התרחשו 201 תאונות דרכים, 15 מהן חמורות. מיד אחריו נמצא רחוב דיזנגוף העמוס, בו התרחשו 195 תאונות בשנת 2012, מהן 21 מוגדרות חמורות. הסיבה המרכזית בשני הרחובות לתאונות הדרכים היא אי ציות לרמזור. בסה"כ הוגדרו בתל אביב 62 רחובות כרחובות "אדומים".
בירושלים, נרשמו 35 "רחובות אדומים", כאשר בדרך חברון אירעו 28 תאונות חמורות ו-214 תאונות בסך הכול, והסיבה המרכזית להן היא אי מתן זכות קדימה להולכי רגל.
בחיפה, נרשמו 11 "רחובות אדומים", כאשר בשדרות ההסתדרות נרשמו 17 תאונות חמורות ו-168 תאונות דרכים בסך הכול. הסיבה המרכזית לתאונות היא אי ציות לרמזור.
בסוף שנת 2012, סימנה משטרת ישראל, כ-200 רחובות אדומים ומסוכנים, בכ-40 ערים ברחבי המדינה, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. באותם 200 רחובות נרשמו תאונות חמורות רבות יחסית, ומספר גבוה של עבירות כמו: אי ציות לרמזור אדום, אי מתן זכות קדימה להולכי רגל, אי ציות לתמרורים, סטייה מנתיב, אי שמירת מרחק, פניה שלא כחוק ועוד.
על פי הנתונים, באותם "רחובות אדומים", נרשמו 1,150 תאונות חמורות ו-11,297 תאונות דרכים בסך הכול.
אחת הסיבות האפשריות לעלייה במספר התאונות בתחומי הערים היא הקיצוץ בתקציב פרויקט מתנדבים בתנועה, שהביא להשבתת ניידות תנועה רבות ברחבי הערים בארץ. לאחרונה, הפרויקט, כאשר איבד 42 ניידות כתוצאה מבלאי כלי הרכב וכיום, נמצאות רק 63 ניידות בשירות המתנדבים והמספר הולך ויורד. מדובר בניידות ישנות בעלות קילומטראז' גבוה, שסובלות מבעיות תקינות ואחזקה ומחוסר תקציב, אך לא הוחלפו בחדשות בגלל מחסור בתקציב המשטרה. במצב שנוצר כ-2,700 מתנדבים שיכלו למנוע תאונות דרכים לא יכולים להמשיך לפעול בתוך הערים והקהילות שבהם הם גרים וחיים.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אנחנו במצב חירום לאומי! ממשלת ישראל לא יכולה להטיל את כל האחריות על הנהגים ולכן, עליה להשקיע משאבים בהגברת האכיפה בערים. הגברת האכיפה באותם רחובות "אדומים", והגברת הנראות המשטרתית, עשויה לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה".
על פי הנתונים, תל אביב היא העיר בה מספר תאונות הדרכים הוא הגבוה ביותר בארץ עם 335 תאונות חמורות ו-3,692 תאונות בסה"כ. הרחוב המסוכן ביותר בתל אביב הוא רחוב קיבוץ גלויות, בו התרחשו 201 תאונות דרכים, 15 מהן חמורות. מיד אחריו נמצא רחוב דיזנגוף העמוס, בו התרחשו 195 תאונות בשנת 2012, מהן 21 מוגדרות חמורות. הסיבה המרכזית בשני הרחובות לתאונות הדרכים היא אי ציות לרמזור. בסה"כ הוגדרו בתל אביב 62 רחובות כרחובות "אדומים".
בירושלים, נרשמו 35 "רחובות אדומים", כאשר בדרך חברון אירעו 28 תאונות חמורות ו-214 תאונות בסך הכול, והסיבה המרכזית להן היא אי מתן זכות קדימה להולכי רגל.
בחיפה, נרשמו 11 "רחובות אדומים", כאשר בשדרות ההסתדרות נרשמו 17 תאונות חמורות ו-168 תאונות דרכים בסך הכול. הסיבה המרכזית לתאונות היא אי ציות לרמזור.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות