ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חודשים ספורים לאחר מותו

לאחר 52 שנים: חוקרים זיהו את שודד הבנק שגנב 215,000 דולר

לאחר 52 שנים, חוקרים זיהו את אחד משודדי הבנקים המבוקשים ביותר בקליבלנד שגנב 215,000 דולר ונעלם | משרד המרשלים האמריקני אימת באופן ודאי את זהותו אך על פי הדיווח הוא מת לפני חודשים ספורים

לאחר 52 שנים: חוקרים זיהו את שודד הבנק שגנב 215,000 דולר
אילוסטרציה צילום: unsplash

אחד משודדי הבנקים המבוקשים ביותר בקליבלנד מזה 52 שנים לאחר שהוא ביצע את אחד ממעשי השוד הגדולים ביותר בקליבלנד - אוהיו ונעלם ללא עקבות, התגלה.

המקרה הפתיע את החוקרים במשך עשרות שנים, אך ככל הנראה פוענח רק כעת, כך על פי הדיווח של רשת החדשות NBC. תיאודור ג'ון קונרד היה פקיד בנק בן 20 בבנק בקליבלנד כשבזז את הכספת, הוא יצא עם המזומנים בשקית נייר ונעלם ב-11 ביולי 1969.

רק לאחר שלא התייצב לעבודה ביום שני, נחשפה הגניבה 215 אלף דולר - בשווי 1.7 מיליון דולר בכסף של היום. היומיים בהם אף אחד לא גילה את השוד, נתנו לו מספיק זמן כדי להיעלם מעיני אנשי אכיפת החוק.

כאשר החוקרים השיגו סוף סוף את קונרד, הם גילו שהוא חי בשקט בפרבר של בוסטון מאז 1970 בתור תומס רנדל, אבל מת במאי האחרון מסרטן ריאות. הרשויות זיהו באופן ברור את רנדל כקונרד, לאחר שהחוקרים הצליחו למצוא קשר בין הרישומים של קונרד משנות ה-60 למסמכים שרנדל הגיש מאוחר יותר, כולל הגשת בקשה לפשיטת רגל פדרלי מ-2014, כך מסר משרד המרשלים האמריקאי בהודעה לעיתונות ביום שישי האחרון.

רנדל מסר את תאריך הלידה שלו ב-10 ביולי 1947 אבל תאריך הלידה האמיתי של קונרד היה 10 ביולי 1949. הוא היה בן 71 בזמן מותו. על פי החשד, קונרד הודה בשוד כשהוא היה על ערש דווי.

קונרד אהב דמות מסרט בשנות ה-60 שמצליחה לגנוב כ-2 מיליון דולר מבנק בבוסטון. קונרד החליט לאמץ את שמו של השודד הדימיוני מהסרט בשם תומאס קראון, "הוא התרברב בפני חבריו על כמה קל יהיה לקחת כסף מהבנק ואף אמר להם שהוא מתכנן לעשות זאת", כך מסר משרד המרשלים האמריקאי בהודעה לעיתונות.

שוד בנק שודד קליבלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד