ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

אחרי הפשקווילים - סטיקרים: "חרדקים מזהמים הסביבה"

המאבק בחרדים שהתגייסו לצה"ל - 'חרדקים' - עובר לסטיקרים • כיתובים בוטים: "מחקרים תורניים קובעים - החרדקים מזהמים את הסביבה וגורמים להורים התקפי לב"

הפשקוויל. צילום: ניב סלע, חדשות 2
הפשקוויל. צילום: ניב סלע, חדשות 2

למאגר הפשקווילים שהופצו בחודש האחרון נגד ה'חרדקים' - כינוי לעג לחיילים חרדים שהתגייסו לצה"ל - ובהם קריקטורות מבזות ומילות גנאי, הצטרפו בימים האחרונים סטיקרים מיוחדים, שהופצו בשכונות החרדיות.

על אחד הסטיקרים מופיעה אזהרה הזהה לזו המתנוססת על גבי חבילות סיגריות: "מחקרים תורניים קובעים כי החרדקים מזהמים את הסביבה וגורמים להוריהם התקפי לב". בסטיקר אחר נכתב: "למען עתידנו! למען ילדינו! כולנו קוראים לחרדקים: הפרד נא מעלי".

טרם ידוע מי הגורמים העומדים מאחורי יצירת 'חרדקים' והמלחמה בהם, שכן הם משתדלים שלא להותיר עקבות.

"זה לא משהו שהעסיק אותי או את חבריי בצה"ל", סיפר בשבוע שעבר חייל חרדי המשרת באחד ממסלולי שח"ר בצה"ל ל'בחדרי חרדים'. "אנחנו חיים את האמת שלנו. מסתכלים על הדרך בראי התורה וההלכה, בדרך מחושבת יותר, ולא כזו כמו של הקיצונים".

חייל אחר הגיב: "מדובר בעסקנים שמפיצים את הפליירים באישון לילה, ומנסים לזרוע פחד, למנוע את הגיוס ההולך ומתרחב, ולעיתים גם מצליחים. כי נשים מפחדות שהדבר יפגע בילדיהן בגנים, יפגע ביכולת לשדך את הבנות. לעיתים הן מנסות למנוע את גיוס הבעל בשל כך. משפחות אחרות עוברות לערים מעורבות. נמאס, וצריך להלחם בתופעה".
חרדקים סטיקרים חיילים חרדים מאבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}