סקר של דואר ישראל: עונת הקניות גם השנה תהיה בסימן קורונה
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "הנחות בתקופת הקניות יאפשרו לציבור בישראל להזמין יותר פריטים בהנחות משמעותיות, ואנו ערוכים לקליטת, מיון ושינוע הפריטים ברחבי הארץ ומסירתם באמצעות 1,300 נקודות השירות של דואר ישראל"
- כתבה מקודמת
- ה' כסלו התשפ"ב
שנה וחצי מפרוץ מגפת הקורונה, ונראה שעונת הקניות תהיה גם השנה בסימן קורונה. מסקר שערכה בימים אלה חברת דואר ישראל בשיתוף מכון המחקר 'שילוב R2I', לקראת עונת הקניות, עולה כי 77% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל עורכים קניות ברשת, כאשר 68% מתוכם מתכוונים לקנות השנה בעונת הקניות מאתרים בארץ ובחו"ל. מהסקר, אשר נערך בסוף אוקטובר במדגם ארצי ומייצג של 623 תושבי ישראל, , בני 18 ומעלה, המקיף 130,000 איש, עולה כי 34% מהמתכוונים לקנות בעונת הקניות יגדילו השנה את היקף הקניות שלהם לעומת שנה קודמת, ו-42% ציינו כי לא יהיה שינוי בסכום הקניה. 18% מהמתכוונים לקנות בעונת הקניות העידו כי החלו להזמין און ליין לראשונה בזמן הקורונה, והם מעדיפים להמשיך ולקנות ברשת גם כיום.
עונת הקניות החלה ב-1/11 ומביאה עמה מבצעי הנחות רבות בכל העולם, לרבות באתרים ישראליים ובינלאומיים. בהמשך יתקיים ה-Black Friday ב26/11, וביום שני שלאחריו ב-29/11 הסייבר מאנדיי, שכולל בעיקר הנחות באתרי מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים. בחודש דצמבר יחלו בעולם הוזלות נוספות. גם בישראל יוצעו מתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באתרי הסחר הישראליים השונים.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל אמר: "הקורונה משפיעה על אופי עונת הקניות, כאשר במהלך הקורונה הציבור התרגל להזמין און ליין, וממשיך לעשות זאת במקביל לקניות בחנויות הפיזיות. הנחות עונת הקניות יאפשרו ללקוחות להזמין יותר פריטים בארץ ומחו"ל בהנחות משמעותיות, ואנו נערכים לתקופה זו חודשים מראש, בין אם בהתאמת כח האדם במיון, מסירת ושינוע החבילות, בין אם בהשקעה במכונת מיון חדשה שממיינת אלפי חבילות בשעה ללא מגע יד אדם, ובין אם בפתיחת מרכזי מסירת חבילות ומתן יותר מידע וביצוע פעולות באופן דיגיטלי".
"אנו מציעים כיום את פריסת השירות הרחבה בישראל עם כ-1,300 נקודות שירות מדן ועד אילת, שכוללת כ-600 סניפים ברחבי הארץ וכ-700 מרכזי מסירת חבילות בשיתוף מאות עסקים קטנים ובינוניים".
לדברי גולדשטיין, "השנה צפויות להגיע לישראל בחודשים נובמבר-דצמבר כ-15 מיליון חבילות מחו"ל, מספר דומה לשנה קודמת, כאשר משקל החבילות צפוי לצמוח בכ-25% מול שנה קודמת, לכ-5,000 טון. הסיבה המרכזית לכך היא שככל שאמון הצרכנים עולה, כך הם מזמינים און ליין פריטים גדולים יותר, כבדים יותר ויקרים יותר. רוב הציבור מזמין בעיקר ביגוד והנעלה, אך גם כלים לבית, קוסמטיקה ואלקטרוניקה, כאשר אנו רואים שלקוחות רבים מזמינים גם מוצרים מעל 75 דולר".
עוד ציין גולדשטיין, "בינואר השנה יצאנו בשירות זימון תורים מראש 'תור בקליק' שייעל משמעותית את הזמנת התורים וקיצר את זמני ההמתנה בסניפים ל-8 דקות בממוצע. כיום כ-80% מהלקוחות מגיעים לסניפים בהזמנת תור מראש לעומת כ-6% באוקטובר שעבר, וזה מייעל משמעותית את התהליך ומקצר את זמני ההמתנה ללקוחות".
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות