י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

חילונים נגד מתקפת לפיד: "כמה נמוך הוא יכול לרדת"

שלי יחימוביץ': "אין טעם לעמוד מעל בימה ולתקוף חרדים" • אמנון לוי: "דוחה אותי הפופוליזם הזה" • הסופרת יעל משאלי: "כל-כך בורח לו הטומי" • צפו בוידאו: נאום לפיד

יאיר לפיד בנאומו אמש, צילום: פלאש 90
יאיר לפיד בנאומו אמש, צילום: פלאש 90



חילונים נגד לפיד: בבוקר שלאחר המאבקים המילוליים בין שר האוצר לח"כים החרדיים במליאת הכנסת, תוקפים אישים חילוניים את דבריו.

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ', אמרה בראיון לגלי צה"ל: "מגיע שר אוצר עם תקציב גזירות בלתי נסבל, עם חיוך ושמן זית, ובמקום לקבל החלטות קשות השתלח השתלחות גרועה ומיושנת בחרדים". היא הוסיפה כי "החרדים לא רוצים להיות עניים. תכניות תעסוקה חרדית נחטפות אצלם כמו לחמניות. צריך לשלב את החרדים בעולם העבודה, ולא לעמוד על במה ולהעליב. אין בזה טעם או תכלית".

העיתונאי אמנון לוי, שמסקר לאורך שנים את החברה החרדית ומכירה מקרוב, כתב בדף הפייסבוק שלו דברים חריפים: "כמה נמוך יכול יאיר לפיד לרדת, יושב בממשלה של ביבי נתניהו, ומאשים את החרדים בגירעון התקציבי, כאילו ביבי היה רק תייר מזדמן, שותף של בנט ומפלגת המתנחלים שלו, אבל מגלגל את חובות המדינה על החרדים, למרות שההוצאה עליהם היא כסף קטן לעומת ההתנחלויות.

עוד בנושא:
החרדים ללפיד: "רב המפלגה שלך התיר לך לכתוב בשבת?"
לפיד לחרדים: "אל תגידו לי מה לעשות בשבת בפייסבוק"

עוד כתב לוי: "לפיד היה ונשאר בן עשירים מפונק, מהאליטה העשירה והמיוחסת של הארץ, אדם שלא ידע מחסור אפילו יום אחד בחייו, אבל את קצבאות הילדים העניים בישראל הוא רוצה לחתוך ולקצץ. כמה דוחה אותי הפופוליזם הזה, כמה מעציב לראות אנשים טובים שמתוך שנאת חרדים או ערבים או מזרחיים, הולכים אחרי הדמגוגיה הזו". אמנון לוי הוציא ספר אודות החברה החרדית ויצר סדרה טלוויזיונית שעסקה במגמות שונות בתוכה.

לסופרת יעל משאלי דבריו של לפיד הזכירו את סגנונו של אביו, ח"כ טומי לפיד ז"ל. בדף הפייסבוק שלה ביקרה את צורת הנאום, אם כי לא בהכרח את התכנים: "ניסיתי להקשיב (שוב) עם הקפה של הבוקר. מילים ולחן מבית אבא. כל-כך בורח לו הטומי (בקצוות, בסופי המשפטים, בקול החנוק. הלחן ההונגרי, הרייש המתגלגלת, ההתלהבות...). לגמרי אחרת צריך להגיש את התכנים האלה. איכס".

צפו בנאום לפיד:

חילונים נגד לפיד נאום חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}