ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לקראת הפרובוקציה

המשטרה נערכת: חשש ממהומות בכותל המערבי

לקראת הגעת חברי הכנסת לרחבת הכותל המערבי, המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים מחשש למהומות - שיפרצו בשל ניסיון של נשות הכותל לעורר פרובוקציה במהלך תפילת ראש חודש כסליו | מנכ"ל הקרן למורשת הכותל פנה למפקד המחוז: "מסירים אחריות משמירת הסדר הציבורי ברחבה"

המשטרה נערכת: חשש ממהומות בכותל המערבי
שוטרים בכותל המערבי, ארכיון צילום: פלאש 90

כוחות משטרה גדולים צפויים להיפרס החל מהלילה (בין חמישי לשישי) ברחבת הכותל המערבי, מחשש למהומות שיפרצו במקום בתפילת ראש חודש כסליו. כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', אל רחבת הכותל צפויים להגיע בבוקר חברי הכנסת מיהדות התורה, ש"ס והציונות הדתית - במטרה למנוע בגופם את הפרובוקציה החודשית של נשות הכותל יחד עם חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב.

במשטרה ינסו למנוע התנגשות אלימה בין הצדדים וכוחות יס"מ ומג"ב ישהו במקום. לצד חברי הכנסת, צפויים להגיע לרחבה אלפי מתפללים כמידי חודש. במשטרה חוששים כי התלהטות הרוחות עשויה להוביל לעימותים בין הצדדים.

מוקדם יותר היום שיגר מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי (סולי) אליאב, מכתב למפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, שבו הוא עדכן כי הקרן מסירה את אחריותה משמירת הסדר ברחבה במהלך תפילת שחרית שתיערך מחר.

"מפרסומים בעיתונות אני למד כי בכוונתן של נשות הכותל להחריף את האמצעים במאבקן ברחבה כשבראשן עומד חה"כ גלעד קריב במשתמש בחסינותו. מנגד, בכוונתם של חברי כנסת רבים השתמש גם הם בחסינותם הפרלמנטרית על מנת לחסום בגופם את תהלוכת נשות הכותל", כתב אליאב למפקד המחוז.

לטענתו, אין ביכולת הקרן למורשת הכותל המערבי להיות בתווך בין חברי כנסת ובין אלפים שבאים להפגנות ברחבת הכותל המערבי. "רב הכותל המערבי התריע אמש בפניכם ובפני המשנה ליועץ המשפטי לממשלה על המצב וביקש למנוע את האירוע. לפי הערכתינו הצטרפו למאבק חברי הכנסת אלפים שיבואו למחות נגד נשות הכותל. לנוכח זה הנני להודיעכם כי הקרן למורשת הכותל אינה לוקחת אחריות כלשהי על שמירת הסדר הציבורי ברחבה ביום שישי - ר"ח כסלו תשפ"ב", הוסיף אליאב.

הכותל המערבי נשות הכותל היערכות חברי הכנסת החרדים גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד