ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"נפעל ביחד"

נתב"ג: חסידים עוכבו לאחר התנכלות של דייל

כמה מחסידי חב"ד שחזרו מארה"ב עוכבו בשדה התעופה על ידי כוחות הביטחון, לאחר שלטענתם דייל התנכל להם בטיסה וטען כי הם הפריעו לצוות הדיילים | אמריקן איירליינס: "החברה בודקת את המקרה ותעדכן בהקדם"

נתב"ג: חסידים עוכבו לאחר התנכלות של דייל
הקבוצה שנעצרה בשדה צילום: באדיבות המצלם

קבוצה של חסידי חב"ד שחזרו מארה"ב עוכבו הערב (רביעי) בשדה התעופה על ידי כוחות הביטחון, לאחר שלדבריהם דייל התנכל להם במהלך הטיסה בטענה כי החסידים הפריעו לצוות במהלך הטיסה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החסידים נסעו לארה"ב לאירועי חב"ד שהתקיימו במהלך השבוע האחרון, וחזרו בטיסה של חברת תעופה אמריקאית. לטענתם, דייל מוסלמי התנכל להם בצורה מחפירה במהלך הטיסה, אך כאשר ירדו מהמטוס הופתעו לגלות כי דווקא הם מעוכבים, ולא אותו דייל. בחברת התעופה אמריקן איירליינס דוחים את הטענה כאילו מדובר באנטישמיות ומבהירים כי הדייל עליו הוגשה התלונה הוא יהודי אמריקאי.

הדייל שהתנכל לחרדים

החסידים עוכבו למספר דקות, התבקשו למסור פרטים לכוחות הביטחון ושוחררו.

הנוסעים במטוס, עשרות חסידי חב"ד לצד עיתונאים חרדים, מבהירים כי יגישו תביעה ייצוגית נגד החברה, על ההתנהלות המקוממת.

מנכ"ל 'עדכוני חב"ד', ר' חיים שאול נוישטט, שהיה גם בין הטסים, סיפר ל'בחדרי חרדים': "היו עשרות שלוחי חב"ד בטיסה. דייל מוסלמי עשה בעיות והתנכל לשליחי חב"ד. לאחר מכן הוא העניש את כל הנוסעים ולא הביא ארוחת ערב. כשירדנו עצרו 6-7 שלוחים".

העיתונאי עמי מימון מספר ל'בחדרי חרדים' כי "חברת התעופה לא רצתה להגיש נגדם תלונה, אבל אנחנו הנוסעים, כ-400 איש, מתכוונים להגיש תביעה נגד חברת התעופה. פתחנו קבוצת וואטסאפ ונפעל ביחד".

מאמריקן איירליינס נמסר ל'בחדרי חרדים' כי החברה בודקת את המקרה שארע בטיסה הערב מניו יורק לתל אביב ותעדכן בהקדם. בנוסף מתייחסים בחברת התעופה לטענות החסידות כי הדייל שהתנכל להם הינו מוסלמי ומבהירים כי הדייל דווקא יהודי ממוצא אמריקאי.

חב"ד דייל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד