כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

טעות סופר? שר החינוך שכח את הסמינר

באיגרת מיוחדת ששיגר שר החינוך הרב שי פירון לעובדי ההוראה, הוא מתאר את ביקוריו ומסעותיו במוסדות חינוך השבוע • רק הביקור שערך בסמינר הישן בירושלים נשמט מזכרונו

שי פירון. צילום: פלאש 90
שי פירון. צילום: פלאש 90

מאז נבחר לתפקיד שר החינוך, חידש הרב שי פירון מספר דברים. אחד מהם הוא איגרת אישית עם קומץ מהגיגיו, הנשלחת לעובדי ההוראה. השבוע שוגרה האיגרת הראשונה, בה, בין השאר, מספר השר על סיוריו בימים האחרונים, במוסדות שונים במערכת החינוך.

"הימים הראשונים בלשכת שר החינוך לימדו אותי עד כמה גדולה היא המשימה, עד כמה כבדה האחריות ועד כמה גדולים החלומות. בבסיס העבודה המשותפת שלנו, עומדת ההנחה שאנו – קהילת החינוך – שותפים למימוש חזון החינוך של ישראל. מורים ומנהלים הם הבסיס לכינונה של מערכת חינוך מפוארת ההולמת את מדינת ישראל ואת ערכיה.

"התקופה הקרובה תוקדש לבירור חזון חינוכי ותכנית עבודה רב שנתית. כולכם מוזמנים להיות שותפים בגיבוש דמותה של מערכת החינוך שלנו.

"אחת לשבועיים אשתדל לכתוב לכם. בכל אגרת אנסה לעסוק בנושא אחד שמטריד אותי, מעסיק אותי, כשעמדתכם, מורים ומורות, חשובה לי לגיבושה של מדיניות ותכנית פעולה ליישום. כמו כן, אני מבקש לשתף אתכם במספר חוויות מפגישותיי - סיוריי לצד החלטות אופרטיביות שהתקבלו במהלך הימים שבין אגרת לאגרת".

פירון ממשיך: "פגשתי במר פייבל גרטמן, ניצול שואה שהוכה בחולון. בפגישה, בה נכחו בנו וקבוצת תלמידים שהורכבה על ידי מינהל חברה ונוער, הבענו את רצוננו למגר תופעות של אלימות בכלל, וכלפי ניצולי שואה בפרט. במהלך השיחה העלו התלמידים את הצורך לגבש תכנית חינוכית המלווה את התלמידים השבים ממסע לפולין. לטענתם, יש למצוא דרך ראויה להמשך המסע באמצעות פעולות של התנדבות, אימוץ ועוד. בנו של פייבל, מורה להיסטוריה, העביר לי מספר מחשבות בנושא. אני סבור שעלינו לפעול לא רק בתכנית הכנה למסע - אלא גם בתכנית חזרה.

"עם החזרה ללימודים ביקרתי את סוהאד, מורה לערבית מחטיבת ביניים עלומים שברמת השרון. המורה הותקפה בידי תלמידים בעת שנחמה את מנהלת בית הספר. סוהאד הרשימה אותי. 'באתי לכאן כי אני שליחה של דו קיום', אמרה בעיניים בורקות. יחד עם תלמידי השכבה למדנו על הסכנה שבגזענות ובשנאת האחר, ועל החובה לכבד ולקבל כל אדם.

"ביקרתי בבית ספר תיכון סליסברג בירושלים. המילה 'משפחה' חזרה פעם אחר פעם. ראש העיר הדגיש שבית הספר 'הציל את השכונה', נציגי התלמידים התלוננו ש'המורים עובדים קשה מידי'. פגשתי תלמידים הגאים בבית ספרם. ניכר היה שמנהל בית הספר וצוותו השכילו לפתח מודל קהילתי המשלב בין הצלחות לימודיות לבין דאגה לכל ילד וילדה במערכת.

"לסיום, אגרת זו נכתבה בערב יום השואה. אלפי תלמידים כתבו מכתבים מרגשים לניצולי השואה . במסגרת מיזם משותף של משרד החינוך ואתר ynet. הם הבהירו לנו את מה שידענו: זכינו בתלמידים נהדרים, במורים ומנהלים מופלאים. כל שנותר הוא לממש את מה שבידינו ולהוביל לפריחתה של מערכת חינוך מפוארת".

מרשים ביותר, השר פירון. רק שאלה אחת לסיום: מדוע שכחת לספר על ביקורך ב...סמינר החרדי ה'ישן' בירושלים?
שי פירון איגרת הוראה תלמידים שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}