ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חלקם לא חתמו

המכתב שמסעיר את בכירי הרבנים בציונות הדתית

לאחר שאמש הוציאו ארגון רבני 'תורת הארץ' מכתב חריף נגד רפורמת הכשרות והשר כהנא, חלקם מהרבנים שמופיעים בצד המכתב אומרים כי כלל לא חתמו | מנהל הארגון הבהיר: "ההחלטות מתקבלות ברוב; אינן מחייבות רב בצורה הפרטית"

המכתב שמסעיר את בכירי הרבנים בציונות הדתית
הרה"ג חיים מאיר דרוקמן צילום: אבי דישי, פלאש 90

המכתב נגד הרפורמה: מספר רבנים בציונות הדתית הופתעו היום (רביעי) לגלות כי שמם מופיע במכתב של הרבנים הסרוגים נגד התוכנית לשינוי מערך הכשרות, ונגד שר הדתות מתן כהנא.

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני המגזר הדתי-לאומי, והרב אריה שטרן, רבה לשעבר של ירושלים, הוציאו היום הבהרות ולפיהן הם אינם חתומים על המכתב החריף שהופץ אתמול בלילה נגד רפורמת הכשרות ונגד שר הדתות מתן כהנא.

בתגובה, ארגון רבני 'תורת הארץ הטובה', שהוציא את המכתב ומאגד את הרבנים בציונות הדתית, מסבירים שהמכתב הוצא על דעת רוב הרבנים שחברים בארגון. "רוב ניכר של רבנים רצו להוציא את הדברים. ההחלטות מתקבלות ברוב- ואינן מחייבות רב בצורה פרטית", אומר הרב יוסף ארציאל, מנהל הארגון, ל'בחדרי חרדים'.

הרב אליקים לבנון

בהמשך היום, הוציא הרב אליקים לבנון, רב המועצה האזורית שומרון וראש ישיבת אלון מורה, סרטון בו הוסיף והתנגד לרפורמה. בעבר, קיים מספר פגישות עם השר כהנא לפני הוצאת הרפורמה

"אנחנו עומדים במצב קשה ביותר, במעשה של הכרזה במלחמה מצד ממשלת ישראל הנוכחית, כשאפשר לציין בעיקר את משרד הדתות ושר הדתות. לא באנו למדינת ישראל כדי לחזור לארצות הגויים, כדי לזכות בכשרות פרטית שכל אחד יוכל לעשות בביתו", אמר בין היתר.

הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן רפורמה בכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד