ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

דרום קוריאה וארה"ב העלו הכוננות • חשש למלחמה גרעינית

ארצות הברית ובת חסותה דרום קוריאה העלו הלילה את הכוננות מחשש לשיגור טיל בליסטי על ידי הדיקטטורה של קים ג'ונג' און • צפון קוריאה: "יש חשש למלחמה גרעינית"

רחוב בצפון קוריאה.
רחוב בצפון קוריאה. צילום: רויטרס

ארצות הברית ובת חסותה דרום קוריאה העלו הלילה (רביעי) את הכוננות: סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונאפ" דיווחה כי רמת הכוונות הועלתה ל-2 מתוך 4, וזאת עקב הערכות כי צפון קוריאה תשגר טיל בליסטי במסגרת ניסוי בטווח הקרוב.

החשש הוא כי הטיל עשוי לפגוע בבסיס האמריקאי הממוקם בגואם. גורם בממשלת דרום קוריאה אמר כי "ישנם סימנים המעידים כי צפון קוריאה עלולה לשגר במקביל לירי טיל 'מוסודן', גם טיל 'סקאד' ו-'נודונג' המיועדים לטווח קצר.

במסגרת הקוריאה, דרום קוריאה מפעילה כוח חרום העוסק בניטור ואיסוף מידע מהשכנה בצפון.

בתוך כך, המתיחות בין צפון קריאה לדרום קוריאה ולארצות הברית, החליטה הדיקטטורה של קים ג'ונג' און לסגור את מעבר הגבול בנדונג בינה לבין סין. "סוכנויות נסיעות לא מורשות להביא למעבר קבוצות תיירים כיוון שהממשלה בצפון קוריאה ביקשה מאזרחים לעזוב את האזור", אמר גורם לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, "לפי ידיעתנו, אנשי עסקים רשאים להיכנס לשטחה של צפון קוריאה ולעזוב אותה ללא הגבלה". הממשל בצפון הודיע לאזרחים זרים הנמצאים בדרום לשקול עזיבה של האזור מחשש ל"מלחמה גרעינית", כלשונה.
כוננות ארצות הברית דרום קוריאה צפון קוריאה מלחמה גרעינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}