ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מתגייסים על 'החרדקים': "מנסים לזרוע בנו פחד"

פשקווילים בריכוזים החרדיים תוקפים את מי שבחרו להתגייס לצה"ל, באמצעות קריקטורות מבזות ושלל כינויי גנאי • המתגייסים: "מזעזע השימוש שלהם במונח 'חללי צה"ל'"

הפשקוילים. צילומים: ניב סלע, חדשות 24
הפשקוילים. צילומים: ניב סלע, חדשות 24

חיילים חרדים שהתגייסו לצה"ל מגיבים על ההתקפות הפרועות נגדם בריכוזים החרדיים: מאז הפך גיוס בחורי הישיבות לנושא מרכזי בסדר היום, הופצו בריכוזיים החרדים מודעות נגד הגיוס, שכללו בין היתר קריקטורות מבזות, מילות וכינויי גנאי.

במודעות מכונים המתגייסים החרדים "חרדק'ים". בין היתר הושוו החיילים לחללי צה"ל: "הצלחתי לסרוג לא מעט בני נוער חרדיים שהפכו לחללי צה"ל".

כעת החליטו המתגייסים להלחם בתופעה המכוערת הזו, ולא לשתוק יותר.

אחד מהם סיפר ל'גלי צה"ל': "להשוות לחללי צה"ל זה דבר מזעזע. קודם כל להשתמש בחללי צה"ל כמונח, וגם להסביר לקהילה החרדית שמי שנכנס לצה"ל נחשב חלל". הוא גם הסביר מה משמעות המושג "חרדק'ים" שמפיצי העלונים מנסים להטמיע. "הם מציינים בעלונים שהיו חסידי שבתאי צבי, רפורמים, כל מיני כינויי גנאי לאלה שסרחו מהדרך החרדית.

"וכעת הם אומרים שחרדק זה הדור הבא: 'חרדי קל דעת'. הם רוצים שכל מי שרואה אותנו יאמר לעצמו: 'הנה חרדק'. זה כינוי גנאי".

גם תמונותיהם של המתגייסים מודפסות על הפליירים, וגורמות צער רב למשפחות. בין המתגייסים ישנם בנים של מכובדים, כמו רבנים וראשי ערים חרדיות. "הם מנסים להחליט בשבילנו אם זו חרדיות, או חרדיות בלי הצבא", מספר החייל החרדי לגלי צה"ל.

"מדובר בעסקנים, שמפיצים את הפליירים באישון לילה", הם אומרים, "הם מנסים לזרוע פחד, למנוע את הגיוס ההולך ומתרחב, ולעיתים גם מצליחים. כי נשים מפחדות שהדבר יפגע בילידהן בגנים, יפגע ביכולת שידוך הבנות. לעיתים הן מנסות למנוע את גיוס הבעל בשל כך. משפחות אחרות עוברות לערים מעורבות. נמאס, וצריך להלחם בתופעה".





חרדים חיילים חרדקים מודעות פשקווילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}