י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לקראת החלטה סופית

אנחת רווחה: נדחתה הבקשה לאשר מגדל משרדים שיפגע בבית כנסת

עיריית לונדון דחתה את התוכניות שאיימו על עתידו של בית הכנסת העתיק ביותר בבריטניה, חברי המועצה דחו אותן לאחר שהוגשו יותר מאלף התנגדויות נגד פיתוח מגרש מול בית הכנסת העתיק ביותר באנגליה

אנחת רווחה: נדחתה הבקשה לאשר מגדל משרדים שיפגע בבית כנסת
בית הכנסת צילום: מתוך הפייסבוק Princess road synagogue

מגדל בן 48 קומות שבית הכנסת העתיק ביותר בבריטניה חשש ממנו שהוא עלול להביא לסגירתו, לא ייבנה, לאחר יותר מאלף התנגדויות, אך עדיין השמחה מוקדמת וכי החלטה סופית בנושא לא ניתנה.

מתפללי 'בוויס מארקס', בית כנסת היסטורי בעיר לונדון, הריצו קמפיין נגד בניין משרדים בן 48 קומות שאמור היה להיבנות בצמוד לבית הכנסת, מהלך שישאיר את הבניין ללא אור שמש, בנוסף עלה חשש שיסודות בית הכנסת ייפגעו.

חברי מועצת העיר לונדון סירבו לאשר את הפיתוח, לאחר נערמו על שולחנם התנגדויות רבות ברחבי הקהילות היהודיות, כולל מצד הרב הראשי וההיסטוריון סר סיימון שאמה.

הרב שלום מוריס אמר לתקשורת המקומית: "הסיבה היחידה שאני מדבר איתכם היום היא, כי הקהילה היהודית מאמינה שעתידו של בוויס מרקס, נמצא בסיכון אם יאשרו את תוכנית הבניה". החלטה סופית תתקבל בעירייה לאחר קבלת המלצת הוועדה שבודקת את התלונות. לגבי המגדל השני בן 21 קומות שמתוכנן, עדיין לא הוחלט האם לאשר או לאסור לבנות.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", הרב שלום מוריס, מרבני בית הכנסת 'בוויס מרקס' סיפר, כי בית הכנסת העתיק בבריטניה אשר נבנה בשנת 1701, ושרד את ההפצצות במלחמת העולם השנייה וכן שני פיגועים של המחתרת האירית, נמצא בסכנה, בגין תכנית פינוי בינוי באזור.

בית הכנסת היווה מקום תפילה לעובדי העיר, לתושבי המקום, לסטודנטים ולמבקרים מכל העולם מאז נפתח. על פי התכנון המקורי, בלוק משרדים בן 48 קומות ועוד בנין בן 21 קומות, תוכננו להיבנות בסמוך למקום בו שוכן כעת בית הכנסת, אנשי בית הכנסת טענו כי המהלך יפגע בבית הכנסת העתיק.

נאמני המקום היו מודאגים מהסיכונים ליסודות הבניין ההיסטורי עם קידוחים עמוקים הדרושים לבניית בניינים גבוהים ורמות רעש מוגברות, כמו כן הבניינים יסתירו את אור השמש, למעט שעה אחת ביום.

בית הכנסת בווייס מארקס מושך אליו מבקרים רבים בכל ימות השנה. זהו בית הכנסת העתיק ביותר בבריטניה כולה והוא נבנה בשנת 1701. המבנה נמצא במיקום מרכזי בסיטי של לונדון והוא פעיל עד היום.

בית כנסת עתיק בריטניה מגדל משרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}