י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"המטרה הייתה לכוון לישראלי"

המיליארדר שניצל מחיסול: "לא יצרו איתי קשר"

איש העסקים הישראלי, טדי שגיא, שניצל מניסיון התנקשות בקפריסין, התייחס לאירוע ואמר כי הוא לא היה היעד לחיסול, וכעת הוא ממשיך בעסקיו כרגיל. "זה נשמע מפחיד, אבל זה היה רחוק מהמציאות. הוא טען כי "לא יצרו איתי קשר כדי שאעזוב את קפריסין - לא הייתי אף פעם יעד"

המיליארדר שניצל מחיסול: "לא יצרו איתי קשר"
אילוסטרציה צילום: unsplash

איש העסקים הישראלי, טדי שגיא, שניצל מניסיון התנקשות בקפריסין, התייחס הערב (שני) לאירוע, ואמר כי הוא לא היה היעד לחיסול, וכעת הוא ממשיך בעסקיו כרגיל. "זה נשמע מפחיד, אבל זה היה רחוק מהמציאות", הסביר בשיחה ל'חדשות 13'. "לא יצרו איתי קשר כדי שאעזוב את קפריסין - לא הייתי אף פעם יעד".

עוד הסביר שגיא כי "היה אירוע ביטחוני, היו הרבה שמועות ואני מקווה שתוך כמה שעות הכול יתברר. אני מודה לכל הגורמים הרלוונטיים. אני ממשיך בעסקיי. זה לא מענייני להתעסק בענייני ביטחון המדינה לא היה שום איום שמופנה אלי באופן ישיר. אני ישראלי ואני גאה להיות ישראלי. המטרה הייתה לכוון לישראלי, כמו שכולם קוראים בעיתון, אין לי מה לומר מעבר לזה. אמשיך לעשות עסקים בקפריסין".

יש לציין כי המתנקשים חיפשו איש עסקים בולט שאפשר לקשור אותו בפעילות צבאית, ובעצם לטעון כי עבד עם המוסד או עם הצבא. המתנקשים הסתובבו רבות באזור המבנה של שגיא, כי זיהו בו מרכז פעילות, אך המטרה כאמור הייתה יעדים ישראליים באופן כללי.

מוקדם יותר היום עדכן דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט כי מדובר בפעולת טרור שתוכננה על ידי איראן. אתמול פורסם כי שגיא ניצל מהתנקשות והצליח להימלט מקפריסין, אך דובר ראש הממשלה הבהיר שגיא לא היה היעד באופן ספציפי.

"בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון ע"י איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בקפריסין", מסר היום דוברו של ראש הממשלה מתן סידי. סידי הוסיף כי "אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".

כפי שדווח בכלי התקשורת בקפריסין, איש העסקים שניצל מניסיון התנקשות הוא המיליארדר הישראלי טדי שגיא. שגיא, כך לפי הדיווחים הצליח להימלט מקפריסין לאחר שקיבל הודעה מרשויות החוק במדינה. זמן קצר לאחר מכן נעצר החשוד בניסיון החיסול. כעת מתברר, כך לפי גורמים ביטחוניים, כי שגיא לא היעד לחיסול אלא שהוא כוון נגד אנשי עסקים ישראלים.

מקבוצת טדי שגיא נמסר: "מדובר באירוע טרור איראני – שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין. מצער שקל כל כך לפרסם מידע שגוי ולפגוע בשמו של אדם".

נסיון חיסול איראן קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}