ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

בד"צ 'העדה': להטביל ולהגעיל מוצרי 'סולתם'

הרבנות פרסמה שורה של הטעיות צרכנים במוצרים כשרים לפסח: מוצרים ללא חשש קטניות - התגלו עם קטניות • הבד"צ: להטביל ולהגעיל כלי 'סולתם', גם אם יש תווית שהוכשרו

הגעלת כלים. צילום: קובי הר צבי
הגעלת כלים. צילום: קובי הר צבי

שורה של הטעיות צרכנים במוצרים כשרים לפסח - כך עולה ממנשר שפרסמה הרבנות בסוף השבוע.

בחלק מהמקרים התפרסם על המוצר כי הוא כשר לפסח, ללא חשש קטניות, בשעה שאכן היו בו קטניות; במקרה אחר, הודפסו על המוצר כיתובים סותרים, כאשר האחד טוען שהוא 'חף' מקטניות והאחר קובע שיש בו; ובמקרה גרוע יותר משווק וופל כשר לפסח שבחזותו דומה לוופל החמץ.

המקרה הראשון הוא המוצר 'טומטינה – רוטב לתבשיל', ששווק לאחרונה תחת המותג 'יכין', המיוצר על ידי 'זנלכל בע"מ', א.ת. אלון תבור, כאשר מחד מצוין: "כשר לפסח הרבנות האזורית עמק יזרעאל ללא חשש קטניות", ובחלק העליון של הפחית מצוין כיתוב סותר: "כשר לפסח לאוכלי קטניות בהשגחת בד"צ בית יוסף".

הרבנות קובעת, לאור העובדה, כי המוצר מכיל עמילן תירס ושמן סויה – וכי יש לפנות לשאלת רב למי שמקפיד על קטניות. בנוסף הורתה כי יש להסיר מוצר זה מהמדפים עד לאחר הפסח, או לחילופין להחזירו ליצרן על מנת לא ליצור בלבול בקרב הציבור.

במקרה השני, במוצר 'רוטב שום ודבש', תחת המותג 'קנור', המשווק על ידי 'יונילבר', צויין בטעות "כשר לפסח ללא חשש קטניות", על אף שבפועל המוצר מכיל חומרי גלם 'הידרוליזט' מסויה. הרבנות מבקשת ממשגיחי המלונות והמסעדות, להקפיד לבל יעשו שימוש במוצר במקומות הפועלים בפסח ללא חשש קטניות. וכמובן כי על הציבור האשכנזי המקפיד על כך, להיות ער לעובדה כי המוצר איננו בר אכילה לפסח.

במקרה השלישי מתברר כי חברת 'שופרסל' משווקת וופלים בטעם שוקולד, המוצגים כ'כשרים לאוכלי קטניות בלבד', וזאת ללא שבוצע בהם שינוי צורה בין המאפה החמץ למאפה הפסח – דבר הנוגד את הנוהל.

היצרנים התנצלו והתחייבו, כי בשנה הבאה יתוקן הדבר על מנת להסיר מכשול מהצרכן. עם זאת, קיים חשש גדול כי ציבור שאינו בקיא בניואנסים הללו, עלול להיכשל בשוגג.

בתוך כך, פרסם בד"ץ העדה החרדית הודעה, לכל הרוכשים לקראת הפסח או סתם כך בימות השנה, את מוצרי 'סולתם' בהם סירים, מחבתות וכלי מטבח שונים, כי עליהם להטביל ולהגעיל את כל הכלים הנרכשים, כולל אלו שמוצמדת להם תווית כי כבר הוכשרו על ידי הבד"ץ. הסיבה: הבד"ץ הסיר את פיקוחו מהמפעל, לאחר שהתברר כי חיללו בו שבת.
כשרות בד''צ הרבנות הראשית פסח הטעיות צרכנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}