כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024

סקר אור ירוק: רוב הציבור תומך בהחרמת רכבים

סקר אור ירוק קובע: מעל 60% מהציבור חושבים שהחרמת כלי הרכב ל-30 יום, מרתיעה נהגים מלעבור עבירות תנועה חמורות • 65% באזור הדרום והשרון, תומכים בהחרמה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: צילום ארכיון





סקר "אור ירוק" שנערך החודש על ידי מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, מעלה כי 62% מהציבור, חושב שהחרמת כלי רכב, למשך 30 יום מרתיעה במידה רבה, נהגים מלעבור עבירות תנועה חמורות.

מהנתונים עולה עוד, כי 62% מהציבור מאמינים שצריך להחרים את כלי הרכב של נהג שנכנס עם הרכב שלו לחוף הים, ו-56% חושבים כי צריך להחרים את כלי הרכב של נהג שמסיע ילד ללא מושב בטיחות.

נתון מעניין מגלה כי 40% מהציבור כלל לא שמע על החוק, שמאפשר למשטרה להחרים כלי רכב במקום, ל-30 ימים, בעוון עבירות תנועה חמורות.

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על המדינה להרחיב את חוק החרמת כלי רכב לעבירות אחרות, כמו כניסת כלי רכב לחופי הים. החרמת כלי רכב מהווה סנקציה מרתיעה עבור עברייני תנועה".

התקנה המאפשרת השבתת כלי רכב על ידי משטרת ישראל נכנסה לתוקפה ביוני 2006. על פי תקנה זו, רשאי קצין משטרה להשבית כלי רכב בגין ביצוע עבירות תנועה, כאמצעי ענישה נוסף לעונש הקבוע על פי חוק, למשך 30 יום.

העבירות שבגינן ניתן להחרים כלי רכב הן: נהיגה עם רישיון שאינו בתוקף, נהיגה בזמן פסילת רישיון, הסעת נוסעים בניגוד לחוק, הובלת מטען בעומס יתר, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים, מעורבות בתאונת פגע וברח, אי ציות לתקנת שעות עבודה ומנוחה, נהיגת נהג חדש לא ליווי או הסעת יותר משני נוסעים.

65% באזור הדרום והשרון מאמינים כי החרמת כלי רכב ל-30 ימים, מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות
65% באזור הדרום והשרון, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות.
63% באזור תל אביב והמרכז, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות
62% באזור ירושלים מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות.
53% באזור חיפה והצפון, מאמינים כי החרמת כלי רכב מרתיעה מלעבור עבירות תנועה חמורות.

באזור הדרום וירושלים, לא מכירים את חוק החרמת כלי הרכב
באזור ירושלים, 57% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב.
באזור הדרום - 42% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב.
אזור חיפה והצפון - 39% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב.
באזור תל אביב והמרכז – 38% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב.
אזור השרון - 37% דיווחו כי לא שמעו על חוק החרמת כלי רכב

במחקר אשר בדק את יעילות תקנת ההשבתה כמכשיר להפחתת עבירות התנועה ותאונות הדרכים נמצא כי נהגים אשר רכבם הושבת, ביצעו פחות עבירות תנועה בשנה שלאחר ההשבתה לעומת נהגים אשר רכבם לא הושבת. כמו-כן, נמצא כי אפקט ההרתעה של השבתת הרכב משמעותי יותר כשמדובר בעבירת תנועה ראשונה בשלוש שנים וההשפעה של עונש ההשבתה מצטמצמת כאשר הנהג הוא עבריין תנועה כרוני.
החרמה רכבים תמיכה סקר עבריינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}