י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מכתב גדולי ישראל: "הגרש"צ רוזנבלט מגדולי ההוראה"

שני מכתבים חריגים של גדולי ישראל, מתפרסמים לקראת פסח: "פיקוח חרדים היא ההשגחה היותר מהודרת" • "בהוראתינו הוקמו בתי ההוראה שבראשות הגרש"צ רוזנבלט"

הגרש"צ מפקח על אפיית מצות
הגרש"צ מפקח על אפיית מצות



עם התקרב חג הפסח הוציאה לאור מערכת הכשרות 'חרדים' בנשיאות הגרש"צ רוזנבלט מדריך כשרות לרגל ימי החג. בפתח המדריך צורפו שני מכתבים של גדולי ישראל, שנועדו לבצר את מעמדה של שחיטת 'חרדים' בכלל ושל בתי ההוראה של הגרש"צ רוזנבלט בפרט, בשל גורמי שוליים שונים המנסים לערער אותו.

המכתב הראשון, העוסק בשחיטה, נכתב על ידי הגר"נ קרליץ, ואליו הצטרף הגר"ח קנייבסקי: "הננו לקרוא בזה בשבח הגדול של כשרות 'חרדים' בראשות הגאון הגדול מגדולי ההוראה רבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א, אשר הוא גדול ומיוחד בדרכי ההוראה לרבים להלכה ולמעשה", פותחים גדולי ישראל. "והנה הגאון הנ"ל נטה שכמו לישא בעול תקנת צבור בני התורה המדקדקין ומהדרין בכשרות שיהיה באופן היותר טוב מבחינת ההלכה ולהרחיק מכל חשש איסור ח"ו. וכבר ראינו בכמה דברים שמערכת הכשרות 'חרדים' הוסיפו הרבה מעלות לטובה לעומת הרגיל והמקובל, וישר כחם וחילם בפעולות אלו לזכות את הרבים".

"ובפרט בעניני השחיטה אשר לאחר יגיעות מרובות עלה בידו להנהיג הקפדות והידורים מיוחדים בכמה וכמה ענינים, וביותר בבדיקת הסכינים אשר הוא דבר הצריך הקפדה יתירה כפי המצב היום, וכן בענין בדיקת הריאות והגידים הנעשים בדקדוק רב בלא שום קולות, ותלי"ת שתיקנו הדברים עצהיו"ט באופן נפלא, ובודאי צבור בני התורה המדקדקין יביאו לביתם מהדברים שבפיקוח 'חרדים' אשר היא ההשגחה היותר מהודרת, לעשות נח"ר לפניו יתברך, ולהרבות כבוד שמים", מסיימים גדולי ישראל, בדגש ברור על כך שהם רואים בחרדים כיום השגחה יותר מהודרת מהאחרות, ואף מ'שארית ישראל'.

המכתב השני, העוסק בבתי ההוראה, כולל גם את חתימותיהם של הגראי"ל שטיינמן והגרי"ג אדלשטיין, ונאמר בו בין היתר: "הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט אשר הוא מגדולי ההוראה ...ועל כן בהוראתינו הוקמו בתי ההוראה בראשות הגאון הנ"ל".

המכתבים:





חרדים הכשר מכתב הגר''ח קנייבסקי הגראי''ל שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}