ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ברקע המצוד

המהומות בבתי הסוהר: תא הוצת בכלא רמון

אחרי כחצי יממה של שקט מתוח - חודשו המהומות בבתי הכלא בהם מוחזקים אסירים ביטחוניים. לאחר שמרבית אסירי הג'יהאד האסלאמי פוזרו בבתי הכלא השונים, אסירים המוחזקים בכלא רמון הציתו תא, שכובה על ידי לוחמי האש 

המהומות בבתי הסוהר: תא הוצת בכלא רמון
תא שהוצת, אתמול צילום: באדיבות המצלם

המהומות והפרות הסדר בבתי הכלא נמשכות - ברקע המרדף אחר המחבלים הנמלטים: אסירים ביטחוניים הכלואים בבית הסוהר רמון, הציתו בצהריים (חמישי) תא, במסגרת ההתפרעויות שפרצו לאחר בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע בערב ראש השנה. משב"ס נמסר כי הושגה  שליטה על האש.

הצתת התא, לאחר שאתמול (רביעי, ראש השנה) הציתו אסירים ביטחוניים כ-7 תאים בבתי הכלא קציעות ורמון. בבתי הסוהר ברחבי הארץ הועלתה הכוננות מחשש להסלמה במהומות. לצד זאת, במערכת הביטחון גובר החשש כי האירועים יזלגו לאיו"ש ולרצועת עזה.

מוקדם יותר היום ערך השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סיור בבית הסוהר 'קציעות' בו התפרעו אמש אסירים ביטחוניים והוצתו שישה תאים. במהלך הסיור פגש השר את הסוהרים ולוחמי יחידת 'מצדה' שהתעמתו עם הפורעים וביקר באגף בו נשרפו התאים. את הסיור קיים השר בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי.

השר לביטחון הפנים בר-לב אמר: "אנחנו לאחר אירוע קשה של בריחת אסירים מכלא גלבוע. זה כישלון! אנו נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון זה, ברמה המקומית של בית הכלא ומה הן ההשלכות בכלל שרות בתי הסוהר. נבדוק נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם".

"אני מברך אתכם סוהרים וסוהרות בכלא קציעות על ההתנהלות וההשתלטות קרת הרוח שלכם על ההתפרעויות שאירעו כאן במהלך היממה האחרונה. תמשיכו לשמור על ערנות מבצעית גבוהה כי אירוע דומה או חמור יותר עלול להתרחש שוב בעתיד", הוסיף השר.

סגן השר סגלוביץ אמר במהלך הסיור: "מעטים יודעים את העבודה היומיומית הקשה שמוטלת על שירות בתי הסוהר. ראינו אתמול את ההתמודדות המורכבת מול הצתות והתפרעויות של אסירים בכמה בתי כלא. אנחנו בעיצומו של אירוע בריחה קשה שעדיין לא הסתיים. יש לבצע בדיקה מעמיקה, להפיק את הלקחים, אבל עכשיו הדבר החשוב ביותר הוא לעצור את המחבלים ולהחזירם למאסר".

נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הודתה לשר בר לב וסגן השר סגלוביץ על הגיבוי שהעניקו לפיקוד  ולסוהרים הפועלים בשטח. עוד הוסיפה הנציבה, כי" יש לשים דגש על המקצוענות וביצוע העבודה ושליחות הסוהרים על הצד הטוב ביותר, תפקיד של סוהר זה תפקיד לא פשוט ומורכב אבל מי שבא מגיע על מנת לעשות אותו על הצד הטוב ביותר", הוסיפה פרי.

"תודה לכם על הנחישות והמקצועיות ועל האופן שניטרלתם את האיום אמש ללא פגיעות בנפש וגם עבדתם על עקרון כבוד האדם לצד המקצועיות", אמרה הנציבה.

הצתה בריחת האסירים מכלא גלבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד