למרות התראת "אור ירוק": שני בני אדם נהרגו בכביש 805
'אור ירוק' הצביעה על הליקויים הקיימים בכביש 805, והמחסור בהפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות, אך דבר לא נעשה - ושני בני אדם נהרגו בתאונה כזו
- אור ירוק
- כ"ב אדר התשע"ג
צילום אילוסטרציה: חדשות 24
מחקר של חברת נתיבי ישראל מראה, כי ב-94 קטעי דרך מסוכנים ירד מספר תאונות הדרכים ב-33%
באמצעות טיפול בתשתית דרך, ניתן להציל את חייהם של אנשים רבים. ב-6 בפברואר 2013 נהרגו שני בני אדם בהתנגשות חזיתית של שני כלי רכב בכביש 805. במהלך השנה האחרונה התריעה עמותת אור ירוק כי כביש 805 הינו כביש אדום, ללא מפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות.
מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני חברת "נתיבי ישראל", עולה כי ב-94 קטעי דרך (78 צמתים ו-16 קטעי כביש), שבה ביצעה החברה שיפור תשתיתי, ירד מספר התאונות ב-33%.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' מציין: "ממשלת ישראל חייבת להתאים את הכבישים המסוכנים בהתאם לצרכי הנהגים. בדוח שבוצע על ידי 'אור ירוק', נמצא כי טיפול של 205 קילומטר, של כביש חד מסלולי, יכול להציל את חייהם של 19 בני אדם. השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים ומהווה גורם קריטי להמשך מגמת הירידה במספר ההרוגים בכבישים".
דו"ח ועדת שיינין, קובע כי יש להשקיע שני מיליארד שקלים לתקופה של חמש שנים (400 מיליון בכל שנה), בכבישים בינעירוניים כדי להגיע לרמת בטיחות ממוצעת. הדוח איתר 752 קילומטר של קטעי דרך עתירי תאונות. על פי הדוח, ניתן להציל את חייהם של 110 בני אדם בכל שנה, לו יתוקנו הליקויים.
ב-17 במאי 2005, אימצה ממשלת שרון, את המלצות הדוח וקבעה כי בכל שנה יוקצו כ-400 מיליון שקלים לנושא הבטיחות בדרכים. בפועל, במקום להשקיע שני מיליארד שקלים כנדרש, השקיעה מדינת ישראל מיליארד וחצי שקלים.
בין השנים 2007-2012 ביצעה חברת "נתיבי ישראל", טיפול תשתיתי בכ-300 מוקדי סיכון ברחבי הארץ.
באמצעות טיפול בתשתית דרך, ניתן להציל את חייהם של אנשים רבים. ב-6 בפברואר 2013 נהרגו שני בני אדם בהתנגשות חזיתית של שני כלי רכב בכביש 805. במהלך השנה האחרונה התריעה עמותת אור ירוק כי כביש 805 הינו כביש אדום, ללא מפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות.
מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני חברת "נתיבי ישראל", עולה כי ב-94 קטעי דרך (78 צמתים ו-16 קטעי כביש), שבה ביצעה החברה שיפור תשתיתי, ירד מספר התאונות ב-33%.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' מציין: "ממשלת ישראל חייבת להתאים את הכבישים המסוכנים בהתאם לצרכי הנהגים. בדוח שבוצע על ידי 'אור ירוק', נמצא כי טיפול של 205 קילומטר, של כביש חד מסלולי, יכול להציל את חייהם של 19 בני אדם. השקעה בתשתיות הוכחה כמצילת חיים ומהווה גורם קריטי להמשך מגמת הירידה במספר ההרוגים בכבישים".
דו"ח ועדת שיינין, קובע כי יש להשקיע שני מיליארד שקלים לתקופה של חמש שנים (400 מיליון בכל שנה), בכבישים בינעירוניים כדי להגיע לרמת בטיחות ממוצעת. הדוח איתר 752 קילומטר של קטעי דרך עתירי תאונות. על פי הדוח, ניתן להציל את חייהם של 110 בני אדם בכל שנה, לו יתוקנו הליקויים.
ב-17 במאי 2005, אימצה ממשלת שרון, את המלצות הדוח וקבעה כי בכל שנה יוקצו כ-400 מיליון שקלים לנושא הבטיחות בדרכים. בפועל, במקום להשקיע שני מיליארד שקלים כנדרש, השקיעה מדינת ישראל מיליארד וחצי שקלים.
בין השנים 2007-2012 ביצעה חברת "נתיבי ישראל", טיפול תשתיתי בכ-300 מוקדי סיכון ברחבי הארץ.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות